صفحه اصلی / استان ها / خوزستان / هیچ حدیثی در منابع اسلامی به اندازه موضوع غدیر راوی ندارد

امام جمعه موقت اهواز:

هیچ حدیثی در منابع اسلامی به اندازه موضوع غدیر راوی ندارد

آیت‌الله حیدری با بیان اینکه شبهه افسانه غدیر مطلب تازه‌ای نیست، گفت: گروهی که تعصب مذهبی دارند و عناد آنها مانع می‌شود به دنبال حقیقت بروند، سعی می‌کنند با این سخنان آدرس غلط بدهند و حقایق را خدشه‌دار جلوه دهند و این چیز تازه‌ای نیست. مگر وقتی قرآن کریم بر پیامبر اکرم(ص) نازل شد، معاندین آن را افسانه نخواندند؟

عیدغدیر/دین و  اندیشه

به گزارش کسب و کار نیوز، آیت‌الله محسن حیدری درباره شبهه افسانه غدیر که توسط دشمنان اهل بیت(ع) در فضای مجازی منتشر می‌شود، اظهار کرد: موضوع غدیر در آیاتی از قرآن کریم مطرح شده و هم سخنان پیامبر(ص) درباره آن به صورت صریح و متواتر است. تنها از اصحاب‌ پیغمبر(ص) ۱۲۰ نفر روایت غدیر را طرح کرده‌اند؛ به طوری که هیچ حدیثی در منابع اسلامی اینقدر راوی ندارد.

وی اظهار کرد: تابعین نیز این حدیث را روایت کرده‌ و حداقل ۳۶۰ نفر از علمای اهل سنت حدیث غدیر را در کتاب‌هایشان نقل کرده‌اند و طی آن به صورت روشن ولایت و جانشینی حضرت علی(ع) را بازگو می‌کنند. مطرح کردن این مطلب باعث می‌شود جوانان حقیقت‌جو با جان و دل مذهب اهل‌بیت(ع) را بپذیرند.

حیدری تصریح کرد: گروهی که تعصب مذهبی دارند و عناد آنها مانع می‌شود به دنبال حقیقت بروند، سعی می‌کنند با این سخنان آدرس غلط بدهند و این حقایق روشن را به صورت تحریف شده و خدشه‌دار جلوه دهند و این چیز تازه‌ای نیست. مگر وقتی قرآن کریم بر پیامبر اکرم(ص) نازل شد، معاندین آن را سحر و جادو معرفی نکردند؟ سحر و جادو یعنی چه؟ یعنی افسانه است. بنابراین وقتی خود قرآن و پیامبر(ص) از این گونه تهمت‌ها مبرا نبوده‌اند، غدیر نیز نخواهد بود.

امام جمعه موقت اهواز گفت: این حرف‌ها مایه علمی ندارد و صرفاً ناشی از دشمنی با حق و حقیقت است. همان‌طور که دشمنان اهل‌بیت(ع) شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) را افسانه معرفی می‌کنند؛ چرا؟ چون شهادت ایشان برهان قاطعی برای اثبات حقانیت تشیع است و این برای آنها گران تمام می‌شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه وظیفه ما در قبال این شبهه‌ها روشنگری است، گفت: ما باید حقایق را با هر زبانی که می‌توانیم و با هر مایه علمی که داریم به صورت صحیح و مستند بیان کنیم و این چیزی است که خود پیامبر اکرم(ص) در روز عید غدیر آن را صریح فرمود که افراد حاضر غایبان را خبر کنند و این وظیفه همگان است و صرفا مربوط به کسانی که در روز غدیر حاضر بودند، نیست. پیامبر(ص) یک قاعده کلی را بیان فرمودند که هر کس از این قضیه اطلاع و علم پیدا کند واجب است آن را برای کسانی که از آن خبر ندارند، بازگو کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آموزش مجازی

رتبه اول آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر کاوه اسلامی اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.