صفحه اصلی / استان ها / کرمانشاه / کاهش ۸۱ درصدی حریق در جنگل‌ها و مراتع کرمانشاه
کاهش ۸۱ درصدی حریق در جنگل‌ها و مراتع کرمانشاه

کاهش ۸۱ درصدی حریق در جنگل‌ها و مراتع کرمانشاه

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: تابستان امسال با انجام مجموعه ای از اقدامات پیشگیرانه، شاهد کاهش 81 درصدی آتش سوزی در منابع طبیعی استان بودیم.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، منطقه کرمانشاه، انشاالله کولانی امروز (هفتم شهریور) در نشستی خبری  با اشاره به نزولات جوی خوب استان کرمانشاه در زمستان گذشته و بهار امسال، عنوان کرد: بارش های مناسب باعث شد که حجم پوشش گیاهی مراتع و منابع طبیعی استان افزایش داشته باشد و از این نظر نگرانی هایی بابت احتمال افزایش حریق برای ما بوجود آمد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با انجام مجموعه ای از اقدامات و شناسایی نقاط بحران خیز شاهد کاهش ۸۰ درصدی آتش سوزی منابع طبیعی در سطح استان باشیم.

کولانی از استقرار ۹۵ دیده بان منابع طبیعی در ۹۵ منطقه بحران خیز استان خبرداد و یادآورشد: اطلاع رسانی سریع، تجهیز تمام شهرستان ها و بکار گیری نیروهای محلی از دیگر عوامل تاثیر گذار در کاهش آمار آتش سوزی  منابع طبیعی استان است.

سرهنگ عباس بهاری فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کرمانشاه نیز بااشاره به اینکه حفاظت از بیش از ۴۲۵ هزار هکتار که معادل ۷۰ درصد از منابع طبیعی استان است بر عهده این یگان قرار دارد، گفت: درحال حاضر برای هر ۲۱ هزار هکتار از منابع طبیعی یک نیروی یگان حفاظت داریم که بسیار کم است.

وی به مشکلات مالی و لجیستگی یگان حفاظت از منابع طبیعی استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: از سال گذشته ۷۳ منطقه بحران خیز را در استان شناسایی کردیم و برای جلوگیری از آتش سوزی در این مناطق برنامه ریزهای منسجمی انجام دادیم.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کرمانشاه افزود: ازآنجایی که بحث جلوگیری از آتش سوزی منابع طبیعی و اطفای آن بدون مشارکت جوامع روستایی امکان پذیر نیست، لذا برای مردم روستاهایی که احتمال حریق در منابع طبیعی آنها بیشتر است، کلاس های آموزشی برگزار کردیم.

وی یادآورشد: همچنین کمیته حفاظت از منابع طبیعی را در تمام شهرستان ها با کمک فرمانداران تشکیل دادیم، بطوریکه هم اکنون ۴۰ تیم را در نقاط بحرانی استان مستقر کرده ایم تا به محض شروع یک آتش سوزی ضمن اینکه به ما اطلاع رسانی می کنند، خود نیز برای اطفاء حریق واردعمل می شوند.

بهاری ازکاهش ۸۱ درصدی حریق در منابع طبیعی استان از نظر وسعت خبر داد و عنوان کرد: همچنین از نظر تعداد آتش سوزی ها نیز ۵۶ درصد کاهش داشته ایم.

همچنین مطالعه کنید:

بهره‌برداری از ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی و ۱۰ مدرسه سیار برکت در کرمانشاه

امیرحسین مدنی در سفر خود به کرمانشاه علاوه بر افتتاح ۱۳۶۱ طرح اشتغال‌زایی در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.