صفحه اصلی / استان ها / خوزستان / بیشتر از چین دانشگاه داریم اما از آن‌ها چه استفاده‌ای می‌کنیم؟
بیشتر از چین دانشگاه داریم اما از آن‌ها چه استفاده‌ای می‌کنیم؟

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

بیشتر از چین دانشگاه داریم اما از آن‌ها چه استفاده‌ای می‌کنیم؟

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که در مقاطعی که دنیا در حال برنامه‌ریزی و توسعه بود ما در کشور کوتاهی کردیم، گفت: ما به جای آنکه در ابتدای دولت دوم آقای خاتمی سند چشم‌انداز برای کشور بنویسیم باید ده سال پیش از آن، این کار را می‌کردیم.

معاون وزیر صنعت

به گزارش کسب و کار نیوز، برات قبادیان در آیین رونمایی و افتتاح همزمان ۱۴ طرح صنعتی، ۲۲ پروژه عمرانی و آغاز عملیات اجرایی ۱۴ پروژه عمرانی که امروز ۷شهریورماه در اهواز برگزار شد، با بیان این‌که امروز خط مقدم جبهه با دشمنان تولید است، اظهار کرد: شرایط حساس کنونی که در آن قرار داریم، کمتر از یک جنگ فیزیکی نیست و اساسا جنگ روانی میان دولت‌ها بدتر از جنگ فیزیکی است.

وی با بیان این‌که خداوند به ایران چیزهایی داده که به هیچ کشوری در جهان نداده است، افزود: این کوتاهی و تقصیری که اتفاق افتاده است، باعث نمی‌شود تا ما امروز فرصت‌ها را از دست دهیم. در این شرایط که تحریم‌ها بر علیه ایران در حال اجرا است، ما باید به تحریم‌ها به چشم فرصت نگاه کنیم.

قبادیان با اشاره به اهمیت سرمایه انسانی در کشور و لزوم حمایت از این بخش، عنوان کرد: در این بخش کوتاهی‌هایی انجام گرفته است و اکنون باید به منظور حمایت از سرمایه‌های انسانی در کشور تلاش کنیم. باید به خودمان بیاییم و بر اساس سرمایه‌های موجود برای توسعه کشور برنامه‌ریزی کنیم و کوتاهی‌هایی که در گذشته اتفاق افتاده است را نیز پشت سر بگذاریم.

وی با بیان این پرسش که بیشتر از کشور چین دانشگاه داریم اما از این دانشگاه‌ها چه استفاده‌ای می‌کنیم؟ گفت: کشور چین با ۱٫۲ میلیارد نفر جمعیت، ۲۶۰۰ دانشگاه دارد اما ایران با ۸۰ میلیون نفر جمعیت، ۲۸۴۰ دانشگاه دارد. در این زمینه چین از دانشگاه‌های خود بهره می‌برد و تولیدات فکری دانشگاه‌های خود را به همه دنیا صادر می‌کند اما در کشور از دانشگاه‌ها استفاده نمی‌کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این‌که انقلاب چهارم صنعتی در جهان آغاز شده است که ما از آن بی اطلاع هستیم، بیان کرد: انقلاب صنعتی چهارم انقلابی است که تولید را دگرگون می‌کند. در این انقلاب تولید، تولید دست انسان نیست بلکه تولید، تولید فکر انسان است اما ایران از این مساله بی خبر است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آموزش مجازی

رتبه اول آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر کاوه اسلامی اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.