صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / هدف شهرداری ترویج استفاده ازدوچرخه است
هدف شهرداری ترویج استفاده ازدوچرخه است

شهردار تهران:

هدف شهرداری ترویج استفاده ازدوچرخه است

شهردار تهران در مراسم افتتاح نمایشگاه تخصصی دوچرخه شهری بر استفاده از وسایل نقلیه ای که آلایندگی کمتری دارند، تاکید کرد.

سید محمدعلی افشانی در مراسم افتتاح «نمایشگاه تخصصی دوچرخه شهری» در ابتدا ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن عید غدیر، به طرح کرایه دوچرخه که در این نمایشگاه مطرح شده بود، پرداخت و گفت: راه اندازی چنین طرح هایی بسیار خوب است، اما مهم تر از آن ادامه و توسعه است که بسیار دشوار و سخت است. بر همین اساس معتقدم اگر می بینیم کاری را نمی توانیم انجام دهیم همان بهتر که شروع نکنیم چراکه شکست چنین طرح هایی ممکن است اجرای آن را ده سال عقب بیندازد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، شهردار تهران با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم چنین طرح هایی تا جای ممکن همگانی شوند، گفت: شعار من «شهر زیست پذیر و شهروند مشارکت پذیر» است که خوشحالم از آن بیشتر سخن می گویند. یکی از شاخص های این شعار، حمل و نقل عمومی و حق افراد در انتخاب وسیله حمل و نقل عمومی است که یکی از آن ها می تواند دوچرخه باشد.

افشانی با بیان اینکه یکی از اهداف شهرداری تهران ترویج استفاده از دوچرخه است، تصریح کرد: عادت کرده ایم که کارهای بزرگ را با حجم آن بسنجیم نه با اهمیت آن. در حالی که اگر خواهان حکم روایی خوب هستیم باید بپذیریم که اهمیت کارهای بزرگ به اهمیت آن در زندگی است نه حجم آهن و سیمانی که می برد.

وی بر حاکمیت قانون تاکید کرد و گفت: حاکمیت قانون نیاز هر جامعه ای برای توسعه است و رعایت قانون در حوزه حمل و نقل یکی از معیارهای قضاوت فرهنگ جوامع محسوب می شود. برای موفقیت در عرصه های مدیریتی باید به حاکمیت قانون تن بدهیم و قانون را رعایت کنیم و در این زمینه نظام آموزشی نقش مهمی را ایفا می کند. در واقع، باید به شهروندان و فرزندان این جامعه آموزش دهیم تا قانون را رعایت کنند.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ما کشوری هستیم که سه فرهنگ در آن آمیخته است؛ فرهنگ اسلامی، ایرانی و صنعتی. همه این فرهنگ ها قوی هستند و در کشور ما نیز شرایطی ایجاد شده است که این فرهنگ ها در هم تنیده هستند. البته هر کدام از این فرهنگ ها برای خود مشخصه هایی دارند.

افشانی ادامه داد: در حوزه صنعتی با این مساله مواجه ایم که دستاوردهای آن به جامعه ما تحمیل می شود و واقعیت این است که نمی توان با آن مقابله کرد. قوانین راهنمایی و رانندگی نیز از دستاوردهای فرهنگ صنعتی است. نکته مهم اما این است که هر کدام از دستاوردهای صنعتی فرهنگ مربوط به خود را دارند، همان طور که اینترنت و ماهواره نیز فرهنگ خود را آورده اند.

وی با تاکید بر اینکه برخی از اتفاقات در حوزه رانندگی موجب تاسف می شود، خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین پیش نیازهای توسعه فرهنگ دوچرخه سواری رعایت قانون است.

شهردار تهران در ادامه به طرح «دوچرخه اشتراکی» اشاره کرد و گفت: این شکل از طرح برای اولین بار در تهران اجرا می شود؛ به این معنا که فردی که از دوچرخه استفاده کند، لازم نیست دوچرخه را به مبدا تحویل دهد، بلکه می تواند آن را در گوشه ای از شهر رها کرده و به شکل هوشمند اعلام اتمام کار را به دوچرخه بدهد.

وی ضمن ابراز خرسندی نسبت به اجرای این طرح توسط بخش خصوصی تصریح کرد: بسیار مهم است که این کار را بخش خصوصی انجام می دهد و امیدوارم بتوانند اقداماتشان را توسعه دهند. اگر این کار توسط شهرداری انجام می شد من امروز اینجا نمی آمدم. این که این اقدام را بخش خصوصی انجام می دهد نشان دهنده فرهنگ سازی و حرمت گذاشتن به حق آدمی است. آدم ها حق دارند سالم زندگی کنند.

شهردار تهران همچنین بر بهره گیری خدمات شهری از استارت آپ ها تاکید کرد و گفت: امروزه تمام حرفه ها و مشاغل باید از ابزارهای نوین مانند استارت آپ ها استفاده کنند و اگر این کار را نکنند از قافله پیشرفت عقب خواهند ماند. دستاوردهای انقلاب صنعتی تحمیلی است و هر کسی که در برابر آن مقاومت کند خواهد شکست.

افشانی با بیان اینکه از صدا و سیما می خواهم در زمینه استفاده مردم از دوچرخه فرهنگ سازی و نقش خود را در الزام شهروندان به رعایت قانون ایفا کند، عنوان کرد: مردم باید بتوانند ضمن استفاده از این امکانات هنجارها را رعایت کنند. تا این اقدامات بتواند مسیر طبیعی خود را طی کند.

وی در پایان از همکاری و همراهی نیروی انتظامی با شهرداری برای حل مشکلات مردم تشکر کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.