صفحه اصلی / سرخط خبرها / کمک ۵۰۰ میلیون دلاری صنایع‌دستی به ارزآوری کشور
کمک ۵۰۰ میلیون دلاری صنایع‌دستی به ارزآوری کشور

مونسان عنوان کرد

کمک ۵۰۰ میلیون دلاری صنایع‌دستی به ارزآوری کشور

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: صنعتگران و هنرمندان حوزه صنایع‌دستی بیش از 500 میلیون دلار به ارز آوری کشور کمک کرده اند.

علی‌اصغر مونسان روز سه شنبه در حاشیه آیین افتتاح سی ‌امین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در جمع خبرنگاران،گفت: صنعتگران و هنرمندان این حوزه توانسته اند بیش از ۵۰۰ میلیون دلار ارز وارد کشور کنند که البته جا دارد این رقم تا ۲ میلیارد دلار هم افزایش پیدا کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، وی افزود:خوشبختانه با حمایت های کافی از سوی دولت، در بخش تولید صنایع دستی اتفاقات خوبی رقم خورده است به طوری که می توان گفت در حال حاضر تقریبا رشته فراموش شده ای نداریم.
معاون رییس جمهوری به اهمیت تمرکز در بخش بازاریابی و فروش اشاره کرد و گفت: از سال گذشته طرح تجاری سازی صنایع دستی آغاز شده است و روی برند سازی، بسته بندی، طراحی مبتنی بر سلیقه مشتری و توسعه بازار کار کرده ایم.
مونسان ادامه داد: در این راستا همزمان با دو ماهه نخست سال ۹۷ روند رو به رشدی را شاهد بودیم. در ماه های فروردین و اردیبهشت، ۳۲ میلیون دلار صادارت داشته‌ایم که رشد ۶۶ درصدی در این حوزه را نشان می دهد که امیدواریم این روند رو به رشد ادامه پیدا کند.
او در ادامه اظهار داشت: در بخش تبصره ۱۸ قانون بودجه امسال، براساس تفاهم نامه سه جانبه ای که میان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان برنامه و بودجه و صندوق توسعه ملی به امضا رسیده، هشت هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت در نظر گرفته شده است که این مبلغ به منظور کار آفرینی و اشتغال زایی هم در اختیار صنایع دستی هم گردشگری و هم میراث فرهنگی قرار دارد.
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: با توجه به این موضوعات می توان گفت که حمایت های خوبی وجود دارد و امیدوارم صنعتگران و هنرمندان کشور بتوانند با تولیدات خوب و ارزشمندشان، رشد صادرات صنایع دستی را تا مرز ۲ میلیارد دلار افزایش دهند.
مونسان افزود: یک میلیارد دلار از این مبلغ بر اساس افق چشم انداز ۱۴۰۴ گردشگر ما است که از طریق صادرات چمدانی می باشد و یک میلیارد دلار دیگر هم برای توسعه بازار است که به نظر این مبلغ دست یافتنی تر باشد و امید دارم که بتوانیم تا پایان دولت دوازدهم به آن دست پیدا کنیم.
معاون رییس جمهوری در ادامه اظهار داشت: یک میلیارد دلار صادرات چمدانی هم منوط بر افزایش ورود گردشگران خارجی به کشور است که امیدوارم آن هم تا سال ۱۴۰۴ محقق شود.
مونسان با اشاره به برگزاری سی امین نمایشگاه ملی صنایع دستی در تهران گفت: خوشحالیم که این دوره از نمایشگاه را با کیفیت بسیار بالاتر نسبت به سال گذشته در حال اجرا داریم.، تنوع محصولات در دوره سی ام بی نظیر است. نوع غرفه بندی و ارائه محصولات و تغییر بسته بندی از مواردی است که کاملا به چشم می آید.
معاون رییس جمهوری افزود: موضوع جدیدی که در قالب خانه ایرانی برای نخستین بار ارائه شده، از مواردی است که به غنای نمایشگاه افزوده است.
مونسان در پایان ابراز امیدواری کرد که با ایجاد این‌گونه نمایشگاه ها، صنایع دستی فروش خوبی داشته باشد و با حمایت های سازمان و دولت بتوانیم شاهد رشد بیشتر فروش صنایع دستی باشیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.