صفحه اصلی / استان ها / گلستان / افتتاح یا کلنگ‌زنی پروژه‌های هفته دولت در گلستان با ۹۴۰ میلیارد تومان اعتبار

استاندار گلستان اعلام کرد

افتتاح یا کلنگ‌زنی پروژه‌های هفته دولت در گلستان با ۹۴۰ میلیارد تومان اعتبار

استاندار گلستان گفت: در هفته دولت امسال افتتاح یا کلنگ‌زنی 2728 پروژه عمرانی و اقتصادی را با اعتباری بالغ بر 940 میلیارد تومان و اشتغال‌زایی 3770 نفر در استان داریم.

سرمایه‌گذاری

به گزارش کسب و کار نیوز، سید «مناف هاشمی» در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: بیشترین تعداد پروژه‌ها در شهرستان گنبد کاووس با تعداد ۵۱۹ پروژه است، در شهرستان گرگان نیز ۱۴۱ پروژه افتتاح یا کلنگ‌زنی در نظر گرفته شده است.

هاشمی با اشاره به این‌که تفاوت هفته دولت امسال با سال قبل افزایش و سنگینی پروژه‌های کلنگ‌زنی است، تصریح کرد: به دنبال این هستیم که پروژه‌های افتتاحی و کلنگ‌زنی بخش خصوصی را افزایش دهیم.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: در بخش رفع موانع تولید بیش از ۱۰۵۰ میلیارد تومان به واحدهای تولیدی استان پرداخت شد. در حوزه اعتبارات گردشگری نیز جزو استان‌های دوم و سوم کشور هستیم.

وی اظهار کرد: تاکنون ۳۰ اقامتگاه بوم‌گردی در استان به بهره‌برداری رسیده و ۹۰ اقامتگاه دیگر در حال ساخت است.

هاشمی ادامه داد: امسال ایجاد ۳۰ هزار شغل در استان را هدف‌گذاری کردیم که تاکنون ۷ هزار و ۳۳۱ شغل ایجاد شده است.

وی با اشاره به حضور ۱۳ بازیکن، مربی و سرپرست تیم ملی کبدی مردان و بانوان در جاکارتا، گفت: این طلا، طلای المپیک بود چون تنها رقیب ما در المپیک هندوستان است. در استان به صورت جداگانه از قهرمانان کبدی و دیگر مدال آوران بازی های آسیایی تقدیر خواهیم کرد.

استاندار گلستان در خصوص اشتغال قهرمانان ورزشی، تصریح کرد: برای اشتغال این ورزشکاران نیاز به بررسی عمیق‌تری داریم. کمیته سه نفره را تشکیل خواهیم داد تا افرادی که شامل آیین‌نامه می‌شوند را احصاء کنند و دستگاه‌های اجرایی استان را موظف می‌کنیم با توجه به لیست‌های خالی که دارند این افراد را جذب کنند.

هاشمی خاطرنشان کرد: گروهی به همه تسهیلاتی که از طریق استانداری یا دستگاه‌های اجرایی پرداخت می‌شوند، نظارت می‌کنند و کار آن‌ها راستی‌آزمایی می‌شود. تاکنون انحرافی که مشاهده شده کمتر از دو درصد است.

وی خاطرنشان کرد: امسال همه وجوه کلزا، جو و سیب‌زمینی خرید تضمینی کشاورزان استان پرداخت شده است. تاکنون ۹۸۰ میلیارد تومان معادل ۷۵ درصد از وجه گندمکاران استان پرداخت شده است.

استاندار گلستان گفت: دیروز کلنگ‌زنی دهکده گیاهان دارویی در شهرستان گالیکش در زمینی به مساحت کمتر از ۲۰ هکتار با اشتغالزایی ۷۰ تا ۱۰۰ نفر داشتیم که در صورت توسعه این عدد به ۲۰۰ نفر می‌رسد.

هاشمی در خصوص ارتباط با بخش دانشگاهی نیز گفت: حضور دکتر طیبی،‌ رئیس جهاد دانشگاهی کشور را در جهت کمک به حفظ نسل اسب اصیل ترکمن،‌ بالابردن کیفیت تولید و استفاده از تجربیات جهاد دانشگاهی در حوزه گیاهان دارویی و ماهیان خاویاری در استان داشتیم.

وی در ادامه در خصوص خلیج گرگان اظهار کرد: منتظر پیش‌بینی اعتبار هیئت دولت برای نجات خلیج گرگان هستیم تا با همکاری وزارت راه و شهرسازی، لایروبی کانال را آغاز کنیم.

استاندار گلستان با بیان این‌که گلستان یکی از قطب‌های فناوری کشور است،‌ تصریح کرد: با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و خارج از اعتبارت استان، از استارت‌آپ‌ها حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

انتقال خون

از بیماران نیازمند به خون غافل نشویم

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سیدصادق بنی‌عقیل اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.