صفحه اصلی / دسته بندی نشده / کاهش ۱۰ درصدی هزینه‌های غیر ضروری در مراکز بیمارستانی سیستان و بلوچستان
کاهش ۱۰ درصدی هزینه‌های غیر ضروری در مراکز بیمارستانی سیستان و بلوچستان

کاهش ۱۰ درصدی هزینه‌های غیر ضروری در مراکز بیمارستانی سیستان و بلوچستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در چند ماه اخیر و در بستر استاندارد سازی خدمات شاهد کاهش ۱۰ درصدی در هزینه های غیر ضروری در مراکز بیمارستانی استان بودیم و این توفیق جز با همکاری و احساس مسئولیت جامعه پزشکی حاصل نمی شد.

بیمارستان

‌به گزارش کسب و کار نیوز- ‌دکتر هاشمی شهری در شورای پزشکی استان با اشاره به نقش کلیدی جامعه پزشکی در توسعه شاخص های سلامت جامعه افزود: بر خلاف آنچه اعلام می شود هدف از ارتقاء و بازنگری طرح تحول نظام سلامت صرفا کاهش هزینه ها نیست و بهبود کیفیت خدمات، توسعه دسترسی مردم و افزایش رضایتمندی خدمت دهندگان در صدر اهداف نظام سلامت قرار دارد‌.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به ضرورت استمرار طرح تحول نظام سلامت و ارتقا مستمر کیفیت خدمات، ابلاغ دستورالعمل های درمانی و تشخیصی به مراکز درمانی و ساماندهی و تقویت سطح یک خدمات را مورد تاکید قرار داد و گفت: همکاران پزشک عمومی به عنوان خط اول ارتباط جامعه پزشکی با مردم که نقش مهمی در توسعه سطح یک ارائه خدمات دارند و در صورت استقرار کامل نظام ارجاع و سطح بندی خدمات، نگرانی های سازمان نظام پزشکی در زمینه مشکلات اشتغال و بکار گیری پزشکان عمومی نیز مرتفع خواهد شد‌.

تاکید بر حمایت از بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت این بخش دررفع نیازهای درمانی و تشخیصی مردم در نقاط و شرایطی که بخش دولتی توان ارائه خدمات را ندارد  از دیگر مواردی مورد اشاره رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بود‌.

همچنین در این جلسه رئیس سازمان نظام پزشکی زاهدان نیز گفت: به استناد تاریخ طولانی تمدن بشری و به تائید مبانی دین مبین اسلام و فرمایشات نبی اکرم(ص) جامعه پزشکی از مرجعیت علمی، فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی برخوردار است ولی امروز شاهد هستیم که برخی نهادها و افراد نمی خواهند این مرجعیت را تحمل کنند‌.

دکتر سید سعید سیدالحسینی ادامه داد: سال های طولانی تحصیل، کشیک های فشرده و دشوار، دوری از خانواده و زندگی در مناطق دورافتاده از جمله مسائل و مشکلاتی هستند که تمامی اعضائ جامعه پزشکی به نوعی با آن روبه رو هستند و با وجود تمام این مسائل گروه عمده ای از جامعه پزشکی به خصوص در عرصه عمومی از جایگاه شغلی مطلوبی برخوردار نیستند. با تمام این واقعیت ها امروزه برخی از افراد که متاسفانه در جایگاه های اداری و مسئولیتی نیز قرار دارند با اظهار نظرهای غیر علمی حرمت و مرجعیت جامعه پزشکی را خدشه دار می‌‌کنند.

رئیس سازمان نظام پزشکی زاهدان با اشاره به هجمه های اخیری که در زمینه عدم پرداخت مالیات از سوی جامعه پزشکی مطرح می شود گفت: شأن جامعه پزشکی باعث شده ‌تا این قشر پرتلاش شفاف ترین، صادقانه ترین و سریعترین عملکرد را در زمینه ادای دیون مالیاتی داشته باشند‌.

وی افزود: تبلیغات نادرستی که جامعه پزشکی را قشری جدا از جامعه و داری شرایط ویژه اقتصادی معرفی می‌کند، خواسته یا ناخواسته سرمایه های اجتماعی جامعه ما را هدف گرفته است.

دکتر سید الحسنی خدمت صادقانه پزشکان را بویژه در مناطق محروم که بدون هیچ گونه چشم داشتی فعالیت می کنند را ستود و افزود: عموم جامعه زحمتکش پزشکی ایران با تاخیر حدود یکساله هنوز بخش عمده ای از حق‌الزحمه و کارانه درمانی خود را دریافت نکرده اند و گروه دیگری از این عزیزان نیز هنوز در جایگاه شغلی مناسبی قرار ندارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

چطور از دیجی‌کالا ارزان‌ترین کالاها را بخریم؟

به گزارش کسب و کار نیوز، وقتی دنبال یک کالا می‌گردید و نامش را در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.