صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان شرقی / سرمایه‌گذاری ۱۴۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در آذربایجان‌شرقی

سرمایه‌گذاری ۱۴۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در آذربایجان‌شرقی

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: با وجود همه مشکلات اقتصادی در کشور، از سال پیش تاکنون بالغ بر یکهزار و ۴۰۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در استان سرمایه‌گذاری شده است.

استاندار آذربایجان شرقی

به گزارش کسب و کار نیوز، «مجید خدابخش» در آئین افتتاح چند طرح عمرانی و خدماتی در شهرستان آذرشهر، با اشاره به روند مناسب سرمایه‌گذاری در استان اظهار کرد: در فضای کنونی از تمامی دانشجویان و فارغ‎التحصیلان دانشگاه‎ها انتظار داریم تا در زمینه‎های مختلف اقدام به کسب مهارت کرده و اصول مختلف کاری همچون آموزش‎های مرتبط با صادرات، واردات و خدمات مناسب را فرا بگیرند، چون اشتغال تنها به بخش تولید، مربوط نمی‎شود و در بخش‎های خدماتی نیز فرصت‎های شغلی خوبی در انتظار جوانان است. 

وی تصریح کرد: هم‌اکنون در ۲۹ روستای مختلف استان، سرمایه‌گذاری‎هایی در بخش گردشگری صورت گرفته و فرصت‎های شغلی خوبی نیز در این حوزه فراهم شده است. 

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به لزوم تمرکز سرمایه‌گذاران به احداث هتل و مراکز خدماتی و اقامتی گفت: هم‌اکنون مجوز احداث برای ۲۵ هتل صادر شده که عملیات اجرایی هفت هتل در حال انجام است. 

خدابخش در خصوص برخی پتانسیل‎های بالای شهرستان‏‌های آذرشهر به خصوص در حوزه کشاورزی اظهار کرد: با وجود این پتانسیل بالا انتظار داریم جوانان منطقه دست به کار شده و با راه‌اندازی صنایع تبدیلی، بازار صادرات این محصولات را در دست گیرند. 

وی با تأکید بر توجه ویژه به بحث صنایع تبدیلی گفت: با اندکی توجه بیشتر در بحث صنایع تبدیلی هم‌چنین بسته‌بندی مناسب محصولات تولیدی، می‎توان آن‎ها را به چندین برابر قیمت خام محصول به فروش رساند. 

استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر لزوم مجازات احتکارکنندگان کالا در وضعیت کنونی کشور خاطرنشان کرد: برخی‎ها از وضعیت پیش آمده سوءاستفاده کرده و اقدام به احتکار کالا می‎کنند، اما این افراد توجه داشته باشند همان طور که آن‎ها دلشان به حال عموم مردم نمی‎سوزد، ما نیز دلمان به حال آن‎ها نخواهد سوخت و تذکر و مجازات جدی برای این افراد در پی خواهد بود. 

 وی هفته دولت را یادآور خدمات شهید رجایی و باهنر دانست و خاطرنشان کرد: پیام اصلی هفته دولت این است که آرمان شهدا را هیچ گاه فراموش نکنیم و در این راستا مدیران با تمامی اختیاراتی که بر عهده دارند، باید در انجام وظایف و مسئولیت‎های خود بالاترین دقت را داشته باشند.

 انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کمیته امداد

مردم آذربایجان شرقی به “رزمایش بخشش ایرانیان” در ماه رمضان بپیوندند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد کلامی اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.