صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / سازمان ها پیوست مشکوک نامه الکترونیکی را باز نکنند
سازمان ها پیوست مشکوک نامه الکترونیکی را باز نکنند

هشدار مرکز ماهر:

سازمان ها پیوست مشکوک نامه الکترونیکی را باز نکنند

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخداد های رایانه ای کشور از همه سازمان ها درخواست کرد تا نسبت به بازگشایی هرگونه پیوست مشکوک نامه های الکترونیکی خودداری کنند وکاربران سازمانی، نسبت به محتوای ایمیل‌های دریافتی توجه بیشتری نمایند.

به گزارش کسب و کار نیوز ازمرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخداد های رایانه ای کشور، مهاجمان در روزهای گذشته با نفوذ به ‫حساب نامه الکترونیکی (ایمیل) یکی از شرکت‌های خصوصی فعال در بخش پتروشیمی، اقدام به انتشارنامه الکترونیکی (ایمیلی) جعلی با پیوست آلوده کردند و این ایمیل محتوایی مرتبط با موضوع تحریم ها داشته و پیوست همراه آن یک بدافزار جاسوسی در قالب یک فایل فشرده (rar) با توانایی استخراج رمزهای عبور برنامه‌های مختلف ذخیره شده در سیستم‌های عامل ویندوز قربانی بود.
برابر این گزارش، موارد مشابهی نیز توسط یک شرکت تولیدکننده‌ی آنتی‌ویروس پادویش در هفته‌های گذشته شناسایی و گزارش شد که در این ارتباط نیز ایمیل مورد سوء استفاده متعلق به شرکت‌های فعال در بخش پتروشیمی بود.
به گزارش کسب و کار نیوز مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای کشور اول خرداد ماه امسال ضمن هشدار نسبت به افزایش شدید حملات به سمت سرویس دهنده‌های ‫ایمیل سازمانی بر ضرورت انتخاب رمزعبور پیچیده برای رایانامه ها تاکید کرده بود.
سروری که سرویس ارسال و دریافت نامه های الکترونیکی (Email) را برای کاربران و سازمان ها ارائه می دهد، سرور ایمیل (Mail Server) گویند؛ همه وبسایت های ارایه دهنده سرویس پست الکترونیکی از جمله «هات میل»، «یاهو» و «جی میل» یک ایمیل سرور به شمار می روند.
اقتصام**۲۰۷۸** ۱۵۵۹

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۴.۸ درصدی تولید مسکن در کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با بیان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.