صفحه اصلی / استان ها / خوزستان / جزئیات دستور رئیس جمهور جهت پیگیری اطفای آتش سوزی هورالعظیم
جزئیات دستور رئیس جمهور جهت پیگیری اطفای آتش سوزی هورالعظیم

استاندارخوزستان خبر داد:

جزئیات دستور رئیس جمهور جهت پیگیری اطفای آتش سوزی هورالعظیم

استاندارخوزستان از دستور رئیس جمهور برای پیگیری مهار آتش‌سوزی در بخش عراقی تالاب هورالعظیم خبر داد.

تالاب هورالعظیم

غلامرضا شریعتی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت آتش سوزی بخش عراقی تالاب هورالعظیم، اظهار کرد: از تیرماه تاکنون چندین بار با آتش سوزی بخش عراقی تالاب هورالعظیم مواجه شده‌ایم. در یک مرحله توسط هلیکوپترهای آبپاش عملیات اطفای حریق انجام شد که موفق به مهار آتش سوزی شدیم اما مجددا آتش شعله ور شد.

وی تصریح کرد: مجددا توسط بالگردها و هواپیمای آبپاش توانستیم آتش سوزی را کنترل کنیم اما مهار این حریق نیاز به عزم جدی دارد.

استاندار خوزستان با اشاره به عدم همکاری طرف عراقی در اطفای آتش سوزی هورالعظیم عنوان کرد: برای مهار حریق در بخش عراقی هورالعظیم حتی برای اخذ مجوز پرواز نیز با کشور عراق مشکل داشتیم. در مرحله نخست عملیات اطفای حریق، حدود ۱۲ روز و در مرحله دوم هفت روز طول کشید تا مجوز ورود و انجام عملیات اطفای حریق را از کشور عراق دریافت کردیم.

شریعتی گفت: در این راستا با وزارت امور خارجه و سازمان محیط زیست کشور مکاتباتی داشتیم. همچنین پس از پیگیری وزارت کشور، وزارت امور خارجه و سازمان مدیریت بحران کشور در آخرین جلسه که چند روز پیش برگزار شد، مصوب شد که وزارت امور خارجه در این زمینه اقدام کند.

وی گفت: آتش سوزی بخش عراقی تالاب هورالعظیم به حدی رسیده است که رئیس جمهور دستور دادند که این مساله رفع و اقدامات مشترکی از سوی دو کشور عراق و ایران برای کنترل و مدیریت آتش سوزی انجام شود که امیدواریم با این دستور صریح رئیس جمهور بتوانیم این مساله را به طور جدی تر پیگیری و مدیریت کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آموزش مجازی

رتبه اول آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر کاوه اسلامی اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.