صفحه اصلی / استان ها / زنجان / ۲۷ درصد جمعیت استان زنجان ساکن بافت فرسوده هستند
۲۷ درصد جمعیت استان زنجان ساکن بافت فرسوده هستند

۲۷ درصد جمعیت استان زنجان ساکن بافت فرسوده هستند

مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان زنجان گفت: بالغ بر1102 هکتار بافت فرسوده در استان زنجان وجود دارد که ۲۷ درصد جمعبت استان در این بافت‌ها ساکن هستند.

بافت فرسوده

به گزارش کسب و کار نیوز، مسعود بیات‌منش صبح امروز در آیین تودیع و معارفه مدیران‌کل سابق و جدید اداره‌کل راه و شهرسازی استان، اظهار کزد: برنامه‌های راهبردی اداره‌کل در سه محور مهم توجه به منابع انسانی، بازآفرینی شهری و حمل و نقل جاده‌ای معطوف است. 

وی افزود: موضوع نیروی انسانی در راس امور قرار دارد، خوشبختانه مجموعه ادارات راه و شهرسازی و حمل و نقل از نیروهای شایسته و کارشناسان توانمندی برخوردار است که در جهت به‌روز نگه داشتن آموزش و کارآمدی دانش تلاش خواهند کرد. 

بیات‌منش افزود: موضوع بازآفرینی شهری، از جمله برنامه‌های راهبردی در استان محسوب می‌شود که تمام امورات مدیریت‌های انجام گرفته در بخش‌های مدیریت مسکن و شهرسازی سابق در خدمت بهتر اجرا کردن برنامه بازآفرینی شهری انجام خواهد گرفت. 

مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: در استان زنجان بالغ بر ۱۱۰۲ هکتار بافت فرسوده وجود دارد که ۲۷ درصد جمعیت استان در این بافت قدیمی و فرسوده ساکن هستند؛ امیدواریم در طول چهار سال آینده در برنامه ششم بتوانیم به شاخص‌های تعیین شده با مشارکت اعضای ستاد و استاندار و فرمانداران شهرستان‌ها به این مهم دست یابیم. 

وی یادآور شد: با توجه به جراحی‌های انجام گرفته در دولت تدبیر و امید و ظرفیت راه و شهرسازی در بحث حمل و نقل باید کارهای بزرگی در این زمینه انجام گیرد که در همین راستا بازتعریف مجددی که در حوزه حمل و نقل انجام گرفته، برنامه‌های راهبردی مهمی در این حوزه طراحی و به استان‌ها ابلاغ شده است.

بیات‌منش خاطرنشان کرد: بالغ بر ۹۶ درصد جابجایی‌های بار در استان زنجان بر روی جاده‌های انجام می‌گیرد، لذا برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که موضوع توسعه بر روی راه ریلی و هوایی استان نیز انجام ‌گیرد. 

این مسئول تصریح کرد: رقم ۹۶ درصد رقم بزرگی است که باید از وظایف جاری که همان توسعه‌ها راه‌ها و نگهداری آن‌ها است، انجام گیرد. با احتساب دلار ۳ هزار تومان، قیمت‌ راه‌های استان بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان برآورد شده است که این رقم اهمیت حراست و نگهداری از راه‌ها را نشان می‌دهد که باید در این زمینه کوشا باشیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.