صفحه اصلی / استان ها / یزد / نخستین دستگاه چمفراسکورینگ کشور در میبد ساخته شد

نخستین دستگاه چمفراسکورینگ کشور در میبد ساخته شد

برای نخستین بار دستگاه چمفراسکورینگ با تلاش یک جوان میبدی در یکی از کارگاه‌های تراشکاری شهرک صنعتی جهان‌آباد میبد ساخته و با حضور فرماندارمیبد رونمایی شد .

به گزارش کسب و کار نیوز، این دستگاه که در کالیبره کردن کاشی کاربرد دارد، در گذشته از کشورهای چین و شرکت‌های ایتالیایی وارد کشور می‌شد . 

با حضور «حسین فلاح»  فرماندار میبد برای نخستین بار در کشور دستگاه چمفراسکورینگ با تلاش یک جوان میبدی در یکی از کارگاه‌های تراشکاری شهرک صنعتی جهان‌آباد میبد رونمایی شد . 

«حسین فلاح» فرماندار میبد در بازدید از این کارگاه تراشکاری گفت: ساخت این دستگاه در میبد توسط یک جوان میبدی یک اتفاق خوبی است که توانسته است در کنار دانشگاه، این دستگاه را بسازد . 

وی با بیان این که این دستگاه در یکی از واحدهای صنعتی نصب می‌شود، افزود: باید به دنبال بوی کردن بسیاری از تکنولوژی‌های واحدهای تولید کاشی در میبد باشیم . 

فلاح گفت: صنایع باید با اتکا و اعتماد به تولید دستگاه‌های داخلی و خرید از خروج ارز از کشور جلوگیری کنند.

«غلامرضا رنجبر» مدیر این کارگاه تراشکاری، گفت: چمفراسکورینگ سومین دستگاهی است که در این کارگاه ساخته می‌شود که الک پودر خشک، طاق‌های الک و قالب‌های واحدهای تولید کاشی از دیگر دستگاه‌های است که در این کارگاه ساخته ‌شده است . 

وی با بیان این که هدف ما از تولید این دستگاه‌ها جلوگیری از خروج ارز از کشور است، گفت: ما به کمک دانشگاه سعی داریم بسیاری از دستگاه‌های مورد نیاز صنایع کاشی را در شهرستان میبد بومی کنیم . 

رنجبر افزود: دستگاه چمفر که از خارج وارد می‌شود، ۱۷۹ میلیون تومان هزینه به دنبال دارد در حالی ‌که این دستگاه که نخستین بار در کشور و در تراشکاری میبد ظرف ۱۵ روز ساخته ‌شده است تنها ۴۰ میلیون تومان هزینه دارد . 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

زندان‌

لغو تمام بازدیدها از زندان‌های استان یزد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «رضا ذوالفعلی‌نژاد» با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.