صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / افتتاح ۲۳ طرح توسعه ای بنادر در هفته دولت
افتتاح ۲۳ طرح توسعه ای بنادر در هفته دولت

با هدف رونق تجارت دریایی صورت می گیرد

افتتاح ۲۳ طرح توسعه ای بنادر در هفته دولت

سازمان بنادر و دریانوردی از افتتاح 23 طرح توسعه ای با سرمایه گذاری چهار هزار و 814 میلیارد ریالی و 62 میلیون یورویی در هفته دولت خبر داد که ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بنادر شمال و جنوب کشور را افزایش می دهد.

به گزارش شنبه تارنمای سازمان بنادر و دریانوردی، تسریع در عملیات بندری و تخلیه شناورهای بزرگ تجاری با کمترین زمان توقف در بنادر از مهمترین اهداف توسعه بنادر است.
در این زمینه، سازمان بنادر برای خرید تجهیزات راهبردی بندری در سه بندر شهید رجایی، امیرآباد و بوشهر بیش از ۶۲ میلیون یورو سرمایه گذاری کرده است که در هفته دولت به بهره برداری می رسد.
این مبلغ برای خرید انواع تجهیزات مانند چهار دستگاه جرثقیل کانتینری در فاز دوم بندر شهید رجایی، یک دستگاه جرثقیل ساحلی برای بندر امیرآباد و یک فروند کشتی مقابله با آلودگی مواد نفتی بندر بوشهر هزینه شده است.
افتتاح تاسیسات نفتی بندر امام خمینی (ره)، آغاز بهره برداری از خط انتقال برق ۲۰ مگاواتی این بندر، ساماندهی شبکه تصفیه فاضلاب و سامانه اطلاعات مکانی بنادر استان خوزستان از مهم ترین طرح های بندری است که در هفته دولت در این بندر افتتاح می شود.
همزمان با هفته دولت ۶ پروژه مهم در بندر شهید رجایی افتتاح می شود که اجرای طرح جامع اطفای حریق مجتمع بزرگ بندری، اجرای انتقال تاسیسات مکانیکی و برق اراضی شرق و شمال شرقی این بندر و دیوارکشی ۲۴۰۰ هکتاری از زمین های آن از مهمترین پروژه های بندر شهید رجایی است.
آغاز عملیات لایروبی بندر دیر در استان خوزستان و عملیات زمینی کردن شبکه برق هوایی بندر آبادان و استحصال زمین های پشت اسکله پنج هزار تنی این بندر، ساخت سه پست اسکله در بندر انزلی و روسازی موج شکن غربی این بندر در شمال کشور از دیگر پروژه های بندری و دریایی است که همزمان در هفته دولت امسال بهره برداری از آنها آغاز می شود.
به گزارش کسب و کار نیوز، بیست و هفتم شهریورماه معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: صادرات از بنادر کشور در چهارماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد افزایش و واردات ۱۵ درصد کاهش داشت.
به گفته وی، بزرگ ترین بنادر تجاری کشور از جمله بندر شهید رجایی، بندر بوشهر و بندر امیر آباد در مناطق ویژه اقتصادی واقع شده و ۹۵ درصد از تجارت کشور در این بنادر انجام می شود و اقدامات اسنادی مربوط به معافیت های مالیاتی در این سازمان آغاز شده است.
هفته اول شهریورماه به مناسبت شهادت محمدعلی رجایی (رییس جمهوری) و محمدجواد باهنر (نخست وزیر) در حادثه بمبگذاری از سوی گروهک منافقین، هفته دولت نام دارد.

اقتصام*۱۱۰۸*۱۹۶۱*

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۴ درصدی تخلیه و بارگیری در بنادر تجاری کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، با بررسی روند ۱۰ ساله عملیات تخلیه و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.