صفحه اصلی / استان ها / زنجان / معافیت ماشین‌آلات تولیدی از پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز
معافیت ماشین‌آلات تولیدی از پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز

معافیت ماشین‌آلات تولیدی از پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: ماشین‌آلات تولیدی از پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز معاف شدند.

ماشین آلات معدنی

ناصر فغفوری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در راستای حمایت از تولید، ماشین‌آلات تولیدی از پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز معاف شدند و بر اساس بند ۵ دستورالعمل معاون اول رئیس‌جمهور، همه واردکنندگان مکلف‌اند تفاوت نرخ ارز ۴۲۰۰ تومان را با نرخ توافقی بازار پرداخت کنند که این امر همه طرح‌های صنعتی را با مشکل مواجه کرده بود.

این مسئول ادامه داد: در جلسه‌ای که در ۲۳ مردادماه امسال در وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شده بود، مقرر شد ماشین‌آلات تولیدی از پرداخت مابه‌التفاوت معاف شوند و این امر در جهت حمایت از تولید و سرمایه‌گذاران مصوب شده که امیدورایم نقش موثری در توسعه صنعتی و معدنی داشته باشد.

وی با اشاره به رونمایی بسته حمایتی از تولید، افزود: با رونمایی از این بسته، ارزش‌افزوده واحدهای تولیدی تعیین تکلیف خواهد شد که این مهم برای بهبود شرایط صنایع مناسب است.

فغفوری خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۵۸۲ درخواست سرمایه‌گذاری در بخش صنعت با سرمایه‌گذاری ۱۴ هزار میلیارد تومان و پیش‌بینی ۵۳ هزار نفر وجود دارد و ۱۳۸۰ فقره واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری ۶۷۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۴۵ هزار نفر فعالیت می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه این استان در همه پارامترهای بخش صنعت رشد نسبت به سال ۹۵ داشته است، یادآور شد: سال گذشته صادرات استان به لحاظ وزنی ۲۰ درصد رشد داشته و با رشد ۲۹ میلیون دلاری به ۴۷۵ میلیون دلار رسیده است که سبب تحقق ۱۲۰ درصدی پیش‌بینی ۳۸۰ میلیون دلاری صادرات بوده است و این در حالی است که تحقق صادرات در کشور ۸۰ درصد بوده است.

وی با اشاره به روند صعودی دریافت حقوق دولتی معادن در استان، تصریح کرد: در سال ۹۴ به میزان ۷ میلیارد تومان حقوق دولتی دریافت شده و در سال گذشته نیز ۱۹ میلیارد تومان وصول شده است. همچنین سال گذشته هیچ واحد تولیدی در استان تعطیل نشده و علاوه ‌بر آن ۲۹ واحد تولیدی که در سال‌های گذشته تعطیل شده‌اند به چرخه تولید بازگشتند.


انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.