صفحه اصلی / استان ها / همدان / استخر نهاوند ۵ سال پیش تعطیل شده بود

رئیس هیئت غریق نجات استان همدان:

استخر نهاوند ۵ سال پیش تعطیل شده بود

رئیس هیئت نجات غریق استان همدان با تأکید بر اینکه بهداشت 80 درصد از استخرهای مرکز استان تضمین شده است، اعلام کرد: نصب سرسره در استخرها به علت محدودیت مکان و امکان آسیب دیدن افراد غیراستاندارد است.

استخر

سیروس سوریان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تغییر سیستم گندزدایی استخرها عنوان کرد: بر اساس بخشنامه وزارت بهداشت از آبان‌ماه سال گذشته بر اساس شعبه ۲ بازپرسی به استخرهای تحت پوشش فرصت یک ماهه‌ای داده شد تا مجهز به سیستم الکترولیز نمک به منظور گندزدایی آب شوند در غیر این‌صورت پلمب می‌شوند.

وی درباره مسمومیت ۵۳ خانم نهاوندی در استخر به علت نشت کپسول گاز کلر خاطرنشان کرد: این استخر از طرف هیئت پروانه دریافت نکرده بود و بدون مجوز و با استفاده از سیستم گندزدایی کلر فعالیت می‌کرد که البته الان دیگر پلمب شده است علاوه بر این گاز کلر مانند گاز نوشابه است و به محض خارج شدن باعث مسمومیت می‌شود.

سوریان با ابراز بی‌خبری از وضعیت استخر نهاوند گفت: وقتی از شرایط استخرها آگاه می‌شویم که اداره اماکن گزارشی تحویل دهد و استخر نهاوند جزء لیست استخرهای تعطیل استان بوده که در واقع ۵ سال پیش تعطیل شده بود همچنین استخر بانوان ملایر هم ۲ سال است که تعطیل شده اما در کل ما آگاهی چندانی از استخرهای خصوصی موجود در سطح استان نداریم.

رئیس هیئت نجات غریق استان به اختلاف مرکز بهداشت همدان با مرکز بهداشت نهاوند اشاره کرد و توضیح داد: در مرکز استان اجرای طرح سیستم الکترولیز نمک  در استخرها اجباری شده و این در حالیست که مرکز بهداشت شهرستان نهاوند بیان کرده اگر هم با کلر کندزدایی صورت گیرد، مشکلی نیست و حتی از نظر شکل ظاهری هم ناهماهنگی در کارشان وجود دارد که برای گندزدایی آب استخر از یک بشکه با موتوری که کلر خشک را با مواد مخلوط کرده و پمپ می‌کند، استفاده کرده بودند.

وی با بیان اینکه دستگاه الکترولیز نمک ۷۰-۶۰ میلیون تومان هزینه دارد و مقداری تیتانیوم در آن استفاده شده است، افزود: در کل استخرهای دولتی که تحت نظر اداره‌کل ورزش و جوانان‌ر استان هستند، از این امکان برخوردارند اما در مورد استخرهای خصوصی این اطمینان نیست و سه استخر خصوصی موجود در نهاوند فاقد دستگاه الکترولیز نمک بوده اما در ملایر، تویسرکان، رزن، کبودراهنگ و بهار استخرهای دولتی مجهز به این دستگاه هستند و درباره شهرستان اسدآباد که استخر خصوصی دارد، اطمینان ندارم.

سوریان درباره اضافه شدن بخش‌های جدید به استخرها عنوان کرد: نصب سرسره در استخرها به علت محدودیت مکان و امکان آسیب دیدن افراد غیراستاندارد است اما بر خلاف میل باطنی ما برخی از استخرها از استاندارد مجوز گرفتند.

وی درباره ارائه سرویس ماساژ در مجموعه استخرها هم گفت: اخذ هزینه جدا برای ماساژ مشکلی ندارد چرا که ماساژ تعرفه جدایی دارد که عموما برای هر یک ساعت ۴۰ هزار تومان باید پرداخت شود. در برخی از استخرها هم می‌بینیم که هزینه جکوزی را جدا می‌گیرند که این هم اگر طبق تعرفه‌های تعیین شده باشد مشکلی ندارد چرا که برخی استخرها مجموع هزینه را در ابتدا می‌گیرند و برخی هزینه هر قسمت را جدا دریافت می‌کنند اما نباید بیشتر از تعرفه‌های تعیین شده باشد.

رئیس هیئت نجات غریق استان همدان با اشاره به بهداشتی بودن مواد خوراکی عرضه شده در بوفه‌ استخرها خاطرنشان کرد: اداره بهداشت سلامت این مواد غذایی را رصد می‌کند به طوریکه ۸۰ درصد بهداشت این مواد خوراکی در مرکز استان تأیید می‌شود و هر شکایتی در این زمینه به ما برسد بلافاصله پیگیری می‌کنیم.

وی اظهار کرد: از کیفیت وسایل شنا که در استخرها فروخته می‌شود، خبری نداریم چرا که در حال حاضر هر کس در زیرزمینی یک تولیدی راه انداخته و گاهی گزارش شده که به عنوان مثال مایو خریداری شده پس از استفاده سریع شکافته شده است.

سوریان با بیان اینکه نظارت بر عملکرد غریق نجات‌ها داریم، گفت: نجات غریق‌هایی که در استخرها مشغول کار هستند، پروانه کار دارند و سالی یکبار جلساتی را برای آنها می‌گذاریم و تست‌های مختلف می‌گیریم و در صورت وجود مشکل آن را رد نمی‌کنیم اما می‌خواهیم تا تمرکزشان را روی کار بالا ببرند البته این اطمینان را در زمینه استخرهای شهرستان‌ها نمی‌دهیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مجوز ساخت شهرک صنعتی

صدور مجوز ساخت شهرک صنعتی درگزین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی‌اصغر ناظری‌پور دوشنبه ۱۵ اردیبهشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.