صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / محتوای کتب درسی شیمی متناسب با علم روز تغییر کند/آموزش و پرورش با زمان جلو برود

رئیس شورای عالی انجمن شیمی ایران:

محتوای کتب درسی شیمی متناسب با علم روز تغییر کند/آموزش و پرورش با زمان جلو برود

رئیس شورای عالی انجمن شیمی ایران ضمن ابراز تاسف از استقبال کم دبیران از دهمین کنفرانس آموزش شیمی ایران، به ارائه پیشنهاداتی به آموزش و پرورش پرداخت و گفت: لازم است که آموزش و پرورش با زمان جلو برود، محتوای کتب درسی شیمی متناسب با علم روز تغییر کند و جایگزینی برای کنکور پیدا شود.

علوم زیستی - شیمی - محقق دانشمند

عباس ترسلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در حاشیه دهمین کنفرانس آموزش شیمی ایران که در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، با بیان اینکه هدف اصلی برگزاری این کنفرانس، گردهمایی افراد مشغول حول محور آموزش شیمی است، از اهمیت ویژه آموزش این علم در انجمن شیمی ایران خبر داد و گفت: در این خصوص کمیته آموزش شیمی در انجمن وجود دارد که برگزاری گردهمایی‌های هر دو سالانه را برعهده گرفته است.

وی ضمن اشاره به استقبال کم شرکت کنندگان از دهمین کنفرانس آموزش شیمی ایران، برگزاری نخستین کنفرانس در تبریز را یادآور شد و گفت: در آن زمان بیش از ۱۵۰۰ دبیر از سراسر کشور در  کنفرانس شرکت کردند؛ این از آن روست که در آن زمان آموزش و پرورش به دبیران مأموریت می‌داد و قسمتی از هزینه آنها در این زمینه را پرداخت می‌کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز ضمن ابراز نگرانی خود از این موضوع، خاطرنشان کرد: انتظار من این بود که دبیران بیشتری حداقل از تهران در این گردهمایی شرکت کنند که این موضوع باید در انجمن شیمی علت‌یابی شود.

ترسلی ماهیت علمی ارزشمند این کنفرانس را یادآور شد و توضیح داد: مقالات فرستاده شده به این کنفرانس به لحاظ علمی و کاربردی قابل مقایسه با گذشته نیست و بسیار بهتر از آن دوره‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد من به آموزش و پرورش این است که با زمان جلو بروند، به دانش‌آموز و دانشجو قدرت تفکر یاد بدهند و محتوای کتب درسی نیز متناسب با زمان کنونی تغییر کند؛ از جمله آنکه به موضوعات محیط زیست، انرژی و نحوه استفاده از اطلاعات علمی پرداخته شده و جایگزین مناسبی برای کنکور نیز پیدا شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.