صفحه اصلی / اقتصادی / صنعت و معدن / اجلاس هم اندیشی میکروالکترونیک در ارومیه برگزار می شود

اجلاس هم اندیشی میکروالکترونیک در ارومیه برگزار می شود

مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) از برگزاری اجلاس هم اندیشی میکروالکترونیک در شهر ارومیه خبرداد.

علی وحدت در نشست با معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه در حال حاضر صنعت میکروالکترونیک تبدیل به یک صنعت راهبردی شده است و دیگر نمی‌توان صنایع را بدون آن تصور کرد، افزود: متاسفانه سرمایه‌گذاری‌های انجام شده برای توسعه این صنعت در کشور بسیار ناچیز است و اگر همچنان این روند غفلت و تاخیر در سرمایه‌گذاری و بی‌توجهی به صنعت میکروالکترونیک ادامه یابد، دیری نخواهد پایید که در این زمینه، به‌طور کامل به دیگران وابسته شویم.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شاتا، وی با بیان اینکه صنعت میکروالکترونیک ایران نیازمند حمایت‌های جدی و کلان از سوی دولت و دستگاه‌های ذی‌ربط است، تاکید کرد: این در حالی است که بهترین دانش آموزان کشور وارد رشته های برق و الکترونیک بهترین دانشگاه های کشور می شوند و پتانسیل بسیاری به لحاظ نیروی انسانی دارا هستیم اما هنوز نتوانسته ایم از این ظرفیت بالقوه در صنعت بهره ببریم.
مدیرعامل صحا در ادامه افزود : امیدواریم در نشست صنعت میکروالکترونیک راهکارهای عملی برای پاگیری صنعت مذکور در شرایط موجود بررسی و با نقد و تلفیق ایده‌های پیشنهادی، راهکار مدون عملی ارائه شود.

وحدت با اشاره به فعالیت صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) در اکوسیستم نوآوری کشور به عنوان یکی از قدیمی ترین صندوق های تخصصی حمایتی کشور گفت: صحا با دو ماموریت اصلی اعطای تسهیلات مالی با نرخ ترجیحی ۵ تا ۱۵ درصد و صدور ضمانت نامه در تلاش است سهم خود را در حمایت از شرکت های خصوصی صنایع الکترونیک کشور ایفا کند.

وی با بیان اینکه اجلاس هم‌اندیشی صنعت میکروالکترونیک کشور در هفته آخر مهرماه در استان آذربایجان غربی شهر ارومیه برگزار می‌شود، گفت: در این اجلاس ۳ نشست تخصصی با موضوعات “راهکارهای توسعه صنعت میکروالکترونیک با توجه به وضعیت همکاری‌های بین‌المللی”، “کسب و کار در صنعت میکروالکترونیک” و “روش‌های تامین مالی در صنعت میکروالکترونیک” برگزار می‌شود.

وحدت ظرفیت بالای شرکت های خصوصی استان آذربایجان غربی در حوزه صنعت الکترونیک را دلیل انتخاب این استان به عنوان میزبان برگزاری اجلاس هم اندیشی میکروالکترونیک عنوان کرد.

همچنین مطالعه کنید:

بلاتکلیفی ۲۰۰۰ خودروی برقی وارداتی/ گره برقی‌سازی ناوگان به دست شهردار باز می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، حسن کریمی‌ ‌‌سنجری، مدیر طرح خودروهای برقی وزارت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.