صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / جان مک‌کین درمان سرطان را متوقف کرد
جان مک‌کین درمان سرطان را متوقف کرد

جان مک‌کین درمان سرطان را متوقف کرد

جان مک‌کین، سناتور برجسته جمهوری‌خواه، که از چند ماه پیش به علت سرطان مغز کنگره را ترک و مشغول معالجه شده بود، گفته دیگر تمایلی برای ادامه درمان ندارد.

جان مک‌کین

به گزارش کسب و کار نیوز، خانواده مک‌کین که از کهنه سربازان جنگ ویتنام است و به اخلاق‌مندی در میان جمهوری‌خواهان شهرت دارد با صدور اطلاعیه‌ای گفتند: “او که تا همین الان هم فراتر از انتظارها برای زنده مانده جنگیده و پیروز شده” حالا تصمیم گرفته که به روند درمان سرطان خود خاتمه دهد.

مک‌کین، ۸۱ ساله، ژوئیه سال گذشته و در حالی که برای یک جراحی ساده و برداشتن یک لخته خون بستری شده بود با تشخیص یک تومور مغزی بدخیم و پیش‌رونده روبه‌رو شد و درمان را با عمل جراحی در بالای چشم چپ خود آغاز کرد.

او از ماه دسامبر گذشته واشنگتن و جلسات مجلس سنا در کنگره را ترک کرد هر چند همچنان نسبت به وقایع سیاسی روز موضع‌گیری می‌کند و گاه به گاه هم با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری، سرشاخ می‌شود.

به گزارش بی.بی.سی در اطلاعیه خانواده مک‌کین آمده: “او تا هم اکنون هم بسیار فراتر از حد انتظار برای زنده ماندن تلاش کرده و پیروز شده اما اکنون پیشرفت بیماری و کهولت سن او را واداشته با وجود استقامت و اراده همیشگی‌اش از ادامه درمان صرف‌نظر کند.”

جان مک‌کین که برای شش دوره در مجلس سنای آمریکا از سوی مردم ایالت آریزونا حضور داشته در جریان جنگ ویتنام خلبان بود و پس از منهدم شدن هواپیمایش به مدت ۵ سال اسیر جنگی بود.

او در جریان اسارت به علت شکنجه‌ دچار معلولیت‌های دائمی شد و شاید هم به همین علت همیشه به عنوان یکی از مدافعان سرسخت منع شکنجه شناخته شده است.

جان مک کین سال‌های زیادی را در نیروی دریایی آمریکا خدمت کرده است.

وی در سال ۱۹۵۸ از دانشکده نیروی دریایی آمریکا فارغ‌التحصیل شد و پس از آن به عنوان خلبان نیروی دریایی شروع به کار کرد.

در جریان جنگ ویتنام،در ژوئیه سال ۱۹۶۷، هنگامی که هواپیمای خود را برای پرواز جهت یک بمباران آماده می‌کرد، موشکی به تانک بنزین هواپیمایش اصابت کرد که موجب بروز آتش سوزی شده و با کشته شدن ۱۳۴ پرسنل ارتش آمریکا تمام شد.

سه ماه بعد هواپیمای جان مک کین، بر فراز ویتنام شمالی سرنگون شد و او به اسارت جنگجویان ویت‌کنگ درآمد. وی مدت پنج سال را در ویتنام در زندان گذراند.

پس از بازگشت به آمریکا جان مک کین به خدمت در نیروی دریایی ادامه داد تا اینکه در سال ۱۹۸۱ بازنشسته شد.

پیشینه سیاسی

هنگامی که جان مک‌کین به ایالت آریزونا نقل مکان کرد، زندگی سیاسی‌اش شروع شد.

در سال ۱۹۸۲ وی در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا پیروز شد. چهار سال بعد بود که به عضویت مجلس سنای این کشور درآمد.

جان مک کین در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۰ به رقابت با جورج بوش پرداخت و در انتخابات مقدماتی در نیوهمشایر برای تعیین نامزد حزب در انتخابات، به یک پیروزی غیرمنتظره دست یافت.

ولی به علت انتقادات و حملات مخالفین به خصوص دست راستی‌های بانفوذ مذهبی، به تدریج وجهه خود را از دست داد و جورج بوش موفق شد نامزدی جمهوریخواهان را در انتخابات به دست آورد.

جان مک‌کین پس از این شکست دوباره به مجلس سنا بازگشت و در کمیته نیروهای مسلح این مجلس شروع به کار کرد.

او یک بار دیگر در سال ۲۰۰۸ برای نامزدی حزب جمهوری خواه وارد عرصه شد اما با وجود موفقیت در میان نامزدهای حزب خودش، رقابت اصلی را به باراک اوباما از حزب دموکرات واگذار کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.