صفحه اصلی / استان ها / زنجان / احتکار همان اختفا است؟

احتکار همان اختفا است؟

رئیس اتاق اصناف استان زنجان گفت: احتکار با اختفا تفاوت دارد.

احتکار/دین و اندیشه

سید«محمد موسوی» در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که برخی عرضه‌کنندگان محصولات خود را نمی‌فروشند و احتکار می‌کنند که این کار درست نیست، اظهار کرد: برای این مسأله کلمه احتکار نمی‌تواند درست باشد اما اختفا و نفروختن دلایل مختلفی دارد که باید بررسی شود.

این مسئول با بیان این‌که عرضه نکردن کالا یک تخلف محسوب می‌شود، ادامه داد: مسأله احتکار چندان نمی‌تواند درست باشد اما این موضوع با اختفا تفاوت دارد. در جاهایی که اختفا صورت می‌گیرد، بنگاه‌ها مطمئن به تأمین کالای خود برای جایگزینی آن به جای چیزی که فروخته‌اند، نیستند، بنابراین باید چنین مسائل و دغدغه‌هایی را رصد کرد.

وی افزود: بر اساس قانون نظام صنفی کنترل در سطح خرده‌فروشی بر عهده اتاق اصناف قرار دارد و نصب قیمت بر روی کالا، صدور فاکتور، نظارت بر کم‌فروشی و نظارت بر گران‌فروشی از جمله مواردی است که اصناف بر آن نظارت می‌کند و اگر با تخلفی مواجه شود با آن برخورد می‌کند.

موسوی در رابطه با بازرسی از خرده‌فروشی‌ها، خاطرنشان کرد: از ۱۴۰۰ بازرسی انجام‌ شده، ۴۵ پرونده تخلف به ارزش ۲۶۲ میلیون و ۴۹۵ هزار ریال در استان تشکیل شده که عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، گران‌فروشی و کم‌فروشی دلایل تشکیل این پرونده‌ها است و پرونده‌ای نیز در رابطه با MDF  و لوازم چوب  در حوزه دوردگران، ورقکاران و کابینت‌سازان تشکیل شده و در مرحله رسیدگی است.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان، یادآور شد: کمبودی در رابطه با اقلام اساسی در بازار وجود ندارد و در رابطه با فرهنگ‌سای نیز خانوارها آذوقه را برای کوتاه‌مدت تهیه کنند تا بازار با شوک مواجه نشوند تا سایر همشهریان برای تأمین ملزومات خود با مشکل مواجه نشوند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.