صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / آزادسازی نرخ بلیت صنعت هواپیمایی کشور را نجات داد
آزادسازی نرخ بلیت صنعت هواپیمایی کشور را نجات داد

رئیس سازمان هواپیمایی:

آزادسازی نرخ بلیت صنعت هواپیمایی کشور را نجات داد

رئیس سازمان هواپیمایی با بیان اینکه نگاه لوکس به صنعت هواپیمایی کشور خسارات زیادی وارد کرد، افزود: اگر آزادسازی نرخ بلیت صورت نمی گرفت، صنعت هواپیمایی از بین می رفت.

به گزارش کسب و کار نیوز از سازمان هواپیمایی کشوری، «علی عابدزاده» در نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که در محل این سازمان برگزار شد، نقش این ستاد را در سازندگی کشور با اهمیت دانست و گفت: اگر هر یک از ما کار خود را در مناصبی که داریم، درست انجام دهیم، به توسعه یافتگی کشور کمک کرده ایم.
عابدزاده افزود: در کشوری زندگی می کنیم که ابزارهای بسیاری در اختیار داریم اما توسعه یافته نیستیم زیرا از ابزاری که در دست داریم درست استفاده نکرده ایم.
وی با اشاره به نقش تاثیر گذار صنعت حمل و نقل در توسعه کشورها گفت: بسیاری از نقاط توسعه یافته دنیا در گذشته به بخش حمل و نقل هوایی خود توجه کرده اند، از این رو ایران نیز از گذشته صنعت حمل و نقل و هوایی را به عنوان یکی از سیاست های توسعه مورد توجه قرار داده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هدف گیری و برنامه ریزی درست بوده اما استفاده از هواپیما در کشور ما به یک کالای لوکس تبدیل شده، گفت: در دنیا برنامه ها به سمتی پیش می رود که سفرها ارزان شود زیرا سفر یکی از نشانه های توسعه یافتگی کشورها محسوب می شود.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، افزود: یکی از مسائل صنعت هوایی کشور که تا ۲ سال پیش نیز وجود داشت، این بود که خطوط هوایی قادر به پرداخت هزینه سوخت خود نبودند و آزادسازی نرخ بلیت نگرش ها را تغییر داد، هرچند برخی مشکلات همچنان وجود دارد.
وی افزود: باید تلاش کنیم، اتفاقی که در نرخ بلیت هواپیما افتاده، به روند درستی که این صنعت در پیش گرفته، لطمه نزند.
عابدزاده سیاست های سازمان هواپیمایی کشوری را توسعه ای دانست و افزود: قوانین جدیدی در بخش نظارت در پیش گرفته شده تا بحث ایمنی و استاندارد در بالاترین سطح رعایت شود.
وی افزود: در بحثی که مربوط به ستاد سفر است، مشکلاتی وجود دارد زیرا وظیفه این ستاد تولید سفر است و صنعت هواپیمایی کشوری که باید با این ستاد همگام باشد، آنطور که باید، در این مسیر نتوانسته ایفای نقش کند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: هنوز بسیاری از شهرهای کشور به هم متصل نیستند و این موضوع معضل بزرگی برای گردشگری داخلی است که باید همت کرد تا این مشکل حل شود.
وی افزود: برای رفع این نیاز، از جت های ۵۰ نفره استفاده می کنیم که این روند آغاز شده و تا حدود زیادی موفق بوده است.
عابدزاده، بازگشت به شرایط گذشته را به معنای از بین رفتن صنعت هواپیمایی کشور دانست و تاکید کرد: نباید تحت تاثیر جو قرار بگیریم بلکه باید نگاه ویژه ای به صنعت هوایی داشته باشیم تا روند درستی که در این بخش ایجاد شده است، متوقف نشود.
اقتصام *۱۰۷۰* ۱۷۰۱

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۴.۸ درصدی تولید مسکن در کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با بیان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.