صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان شرقی / سهمیه کالای همراه مسافر ارس کاهش نمی‌یابد
سهمیه کالای همراه مسافر ارس کاهش نمی‌یابد

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس:

سهمیه کالای همراه مسافر ارس کاهش نمی‌یابد

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: سهمیه کالای همراه مسافر ارس کاهش نخواهد داشت؛ چراکه سهمیه نیم سال اول نیز مصرف نشده است و این سهمیه نیز به طور کامل به سهمیه نیم سال دوم اضافه خواهد شد تا بازار ارس با مشکل خاصی در سال 97 مواجه نشود.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، احد نصرتی گفت: سهمیه نیم سال دوم منطقه آزاد ارس برای کالای مسافر حداکثر تا اواسط شهریورماه تعیین و اعلام خواهد شد. 

وی در خصوص نگرانی هایی در زمینه لیست کالاهای ممنوعه وارداتی، افزود: مقرر شده تا کالاهای ممنوعه وارداتی نیز در هیات دولت مورد بررسی مجدد قرار گیرد و اصناف شاغل در ارس بتوانند با ارز آزاد اقلام مورد نیاز خود را وارد کنند. 

وی با بیان این‌که در زمینه کالای همراه مسافر و اقتصاد فروشگاهی ارس هیچ‌گونه عقب نشینی نخواهیم داشت، تصریح کرد: تاکید مدیرعامل منطقه آزاد ارس، بر رفع مشکلات اصناف باعث خواهد شد تا مشکلی در نیم سال دوم نداشته باشیم. 

نصرتی ادامه داد:  نوردوز و خداآفرین را نیز در زمینه کالای همراه مسافر به جلفا اضافه کرده ایم تا این بخش های منطقه آزاد ارس نیز بتوانند از این امکانات استفاده کنند. 

وی گفت: سیاست انقباضی برای واردات و مدیریت هدفمند واردات از سیاست های کلی کشور محسوب می شود و سهمیه بندی ورود کالای همراه مسافر نیز بر اساس این سیاست ها اعمال می شود. 

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس اظهار کرد: منطقه آزاد ارس از سال ۹۵ سیاست کاهش را اعمال کرده است؛ به طوری‌که ۱۷۲ میلیون دلار کالای وارداتی همراه مسافر در سال ۹۵ به حدود ۱۲۲ میلیون دلار در سال ۹۶  کاهش یافته است. 

وی با اشاره به این‌که سیاست اصلی سازمان منطقه آزاد ارس برای کاهش واردات، تولید کالاهایی است که قبلا از خارج از کشور تامین می شد، گفت: برای نمونه در زمینه البسه، از شرکت های داخلی و خارجی برای تولید البسه و تشکیل نمایندگی تولید حمایت می شود. 

نصرتی خاطرنشان کرد: هم اکنون برخی شرکت‌ها و تولید کننده‌های البسه توانسته‌اند برندهای خارجی و داخلی را در ارس تولید کرده و باعث کاهش واردات این اقلام شوند. 

وی افزود: حمایت از تولید تنها به صنعت محدود نیست و تولید محصولات کشاورزی و مواد اولیه نیز جزو سیاست های اصلی سازمان منطقه آزاد ارس است. 

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس با تاکید بر این‌که منطقه آزاد ارس در زمینه راه اندازی پنجره کالای گمرکی با در نظر گرفتن کالای همراه مسافر در بین مناطق آزاد کشور، پیشتاز است، گفت: منطقه آزاد ارس از فروردین ماه آماده اجرای طرح پنجره جامع گمرکی برای کالای همراه مسافر است و ارس اولین منطقه ای است که آماده اجرای این سیستم شده است. 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کمیته امداد

مردم آذربایجان شرقی به “رزمایش بخشش ایرانیان” در ماه رمضان بپیوندند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد کلامی اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.