صفحه اصلی / سیاسی / سایر حوزه های سیاسی / محکومیت یک روزنامه نگار به ۱۰ سال حبس

احمدی نیاز خبر داد

محکومیت یک روزنامه نگار به ۱۰ سال حبس

وکیل مدافع میرمحمدحسین میراسماعیلی – روزنامه نگار- از محکومیت موکلش به ۱۰ حبس خبر داد.

احمدی‌نیاز

حسین احمدی نیاز در این باره اظهار کرد: موکلم طنزپردازی است که بابت مطالب طنز و نقادانه‌ای که دارد،  به ۱۰ سال حبس تعزیری، دو سال محرومیت از فعالیت در رسانه‌ها و فضای مجازی، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و جزای نقدی محکوم شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی افزود: به پرونده موکلم در شعبه ۱۰۶۰ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی کارکنان دولت  تهران رسیدگی شده و ۴ اتهام اعم از توهین به مقامات و مامورین و مسئولین دولتی و قضایی حسب انجام وظیفه، توهین به مقدسات و ائمه طاهرین، نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و انتشار مطالب خلاف اخلاق و عفت عمومی به موکلم نسبت داده شده است.

این وکیل دادگستری گفت: ایرادات عدیده‌ای به این رای وارد است زیرا موکلم انتقاد از مسئولین را در قالب طنز بیان کرده اما متاسفانه آن را توهین تلقی کرده‌اند و در توییتش قصد توهین به امام رضا(ع) را نداشته و مضمون توییت توهین آمیز تلقی نمی‌شود.

احمدی نیاز یادآور شد: رای پرونده دیشب به من ابلاغ شده و بنده در مهلت قانونی ۲۰ روزه به رای اعتراض خواهم کرد. به نظرم دو سال ممنوعیت یا محرومیت از فعالیت در فضای مجازی بیشتر سلب آزادی یک فرد و نقض حقوق وی  محسوب می شود که خلاف اصول متعدد قانون اساسی است. به گمانم دولت باید از سعه صدر و بردباری برخوردار باشد و ما باید شناخت از طنز داشته باشیم و واقعیت طنز را در نظر بگیریم و من فکر می کنم این رای خلاف اصل بردباری است و نشان از عدم شناخت ماهیت طنز است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴.۵ میلیون اتباع غیرمجاز در ایران/ کمک ناچیز کمیساریا

حسین ذوالفقاری، در حاشیه دیدار با فیلیپو گرندی، کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.