صفحه اصلی / استان ها / خراسان جنوبی / آبگرم فردوس؛ قطب گردشگری سلامت در شرق ایران

آبگرم فردوس؛ قطب گردشگری سلامت در شرق ایران

امروز یکی از مهمترین جاذبه‌های طبیعی فردوس که این شهر را به قطب گردشگری سلامت در شرق ایران تبدیل کرده، آبگرم هلال فردوس است.

به گزارش کسب و کار نیوز گفت: شهر فردوس تا سال ۱۳۰۸ به شهر تون شهرت داشته است؛ آن زمان تون شهری بزرگ و آباد بوده که قدمت آن، به دوره امپراطوری‌های بزرگ ایران می‌رسد .

صداقت طالبی افزود: این شهر یکی از مهم‌ترین شهرهای ایران باستان بوده و در کتیبه معروف کوروش نیز از شهر فردوس با نام باستانی «استاگارتیه» یاد شده است، به همین دلیل، یکی از معروف‌ترین سایت‌های باستانی متعلق به دوره اشکانیان را می‌توان در شهر زیبای فردوس یافت.

وی تصریح کرد: بسیاری از بخش‌های شهر قدیمی «تون» در زمین لرزه وحشتناک سال ۱۳۴۷، به شدت آسیب دیده است و هنوز هم می‌توانید آثار به جا مانده از این شهر باستانی را در اطراف فردوس امروزی مشاهده کنید .

رئیس اداره میراث فرهنگی فردوس به مسافران و گردشگران توصیه کرد: در صورت سفر به شهرستان فردوس، علاوه بر آبگرم آن می‌توانید از جاذبه‌های دیگر این شهر که به سرزمین یاقوت سرخ هم معروف است دیدن کنید.

صداقت طالبی یادآورشد: جاذبه‌هایی مانند روستای ییلاقی باغستان که با داشتن قنات بلده، مناظر زیبا و دیدنی در اطراف مسیر حرکت آب و باغات متعدد میوه، به زیبایی گردشگری این شهرستان افزوده است .

گزارش از منصور کلاته نایبی

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پلمب نانوایی

پلمب نانوایی متخلف در قاین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سرهنگ محمود زال بیکی گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.