صفحه اصلی / استان ها / ایلام / محور اصلی جلسات اقتصاد مقاومتی حل مشکل واحدهای تولیدی است
محور اصلی جلسات اقتصاد مقاومتی حل مشکل واحدهای تولیدی است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام :

محور اصلی جلسات اقتصاد مقاومتی حل مشکل واحدهای تولیدی است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام با بیان این‌که محور جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی حل مشکلات واحدهای تولیدی است گفت: از ابتدای امسال تاکنون 17 جلسه اقتصاد مقاومتی برگزار شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام

«رحمت‌الله قیصوری» با حضور در ایسنا، اظهار کرد: فلسفه تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی رفع مشکلات واحدهای تولیدی و کمک به رونق اشتغال و پویایی تولید است و خوشبختانه در استان ایلام در این زمینه گام‌های بلندی برداشته شده است .

وی با تاکید براینکه فعالیت‌های مثبت این ستاد  و تلاش‌های دولت تدبیر و امید  رشد منفی اقتصاد در کشور را مثبت کرد، گفت: در سال ۱۳۹۵ ، ۱۱ جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی برگزار شد که این تعداد جلسه در سال ۱۳۹۶ به ۳۲ جلسه رسید که  23 جلسه در ۵ ماهه‌ی دوم این سال برگزار شد .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام با بیان اینکه محور جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی حل مشکلات واحدهای تولیدی است، تصریح کرد: از ابتدای امسال ۱۷ جلسه با بیش از ۱۰۰ مصوبه برگزار شده و مزیت این جلسات این است که نقطه نظرات کارشناسی حاصل از جلسات کارشنان، به جلسه آورده می‌شود و حضور متولیان واحدهای تولیدی مشکل‌دار در این جلسات بسیار مهم است .

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان ایلام ادامه داد: خوشبختانه بر اساس ارزیابی ۱ ماه گذشته‌ی وزارت کشور استان ایلام در زمینه اقتصاد مقاومتی از رتبه ۲۷ به رتبه ۷ رسیده و بر اساس ارزیابی سازمان برنامه و بودجه رتبه استان در این زمینه از ۲۷ به ۱۵ ارتقاء یافته است .

وی با اشاره به اهمیت موضوع واگذاری‌ طرح‌های عمرانی بر اساس قانون، ادامه داد: استان ایلام در واگذاری طرح‌های عمرانی جزء استان‌های اول هستیم و اهداف در این حوزه به صورت ۱۰۰ در صدی محقق شده است .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام ادامه داد:دولت برای توسعه‌ی استان سرمایه‌گذاری‌های خوبی را در زمینه کشاورزی و نفت و گاز انجام داده و همچنین حدود ۱۰۰۰ میلیارد تسهیلات برای اشتغال روستایی و فراگیر به استان اختصاص یافته است.

قیصوری از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای راه‌های استان خبر داد و گفت: در طول سه سال گذشته در زمینه بهسازی راه‌های استان کارهای خوبی انجام گرفته است .

وی ماندگار شدن ردیف اربعین را خدمتی بزرگ به توسعه استان دانست و تصریح کرد: طرح راه‌اهن استان منتظر سرمایه‌گذار است و در صورت نیاز از محل اعتبارات دولتی وراه‌آهن غرب تامین اعتبار خواهد شد .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام درباره اعتبارات سال جاری استان اظهار کرد: میزان اعتبارات سال جاری ۵۳۰ میلیارد تومان تملک دارایی سرمایه‌ای است که ۴۰ درصد آن تخصیص یافته و به دستگاه‌های اجرایی اختصاص پیدا می‌کند .

قیصوری میزان اعتبارات سال جاری را ۲۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این اعتبار امسال ۱۹ درصد افزایش داشته است .

وی در ادامه با اشاره به سالروز تشکیل جهاددانشگاهی اظهار کرد: جهاددانشگاهی تا کنون در زمینه آموزشی، پژوهشی و مشاوره‌ای برای دستگاه‌های اجرایی منشاء فعالیت‌های سازنده‌ای بوده و امیدواریم این فعالیت‌ها تداوم داشته باشد .

قیصوری همچنین ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف جهاددانشگاهی از جمله ستاد راهبری طرح نوین الگوی مشاغل نوین جهاد دانشگاهی اظهار کرد:در این طرح نقص‌های موجود در طرح‌های اشتغالی قبلی رفع شده است که توانمندی جهاد دانشگاهی در عرصه کارآفرینی را نشان می‌دهد .

وی تاکید کرد:  نقش‌آفرینی جهاد دانشگاهی در این زمینه نمونه‌ای از کنکاش عالمانه در مزیت‌های استان به منظور تسریع حرکت به سمت توسعه و رفع مسئله بیکاری است .

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارخانه تولید الکل بدره

عزم کارخانه تولید الکل بدره برای شکست کرونا

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «یونس آزادی»، فرماندار بدره، اظهار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.