صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان شرقی / آرسنیک آب هشترود بالاست/ صدای روستاییان از کمبود آب درآمده
آرسنیک آب هشترود بالاست/ صدای روستاییان از کمبود آب درآمده

نماینده هشترود و چاراویماق در مجلس مطرح کرد

آرسنیک آب هشترود بالاست/ صدای روستاییان از کمبود آب درآمده

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی گفت: نبود آب در روستاهای هشترود و چاراویماق صدای روستائیان را در آورده است و مسئولان باید برای رفع این مشکل تصمیم اساسی اتخاذ کرده و مانع مهاجرت روستا نشینان شوند.

image.png

سید حمزه امینی در گفت‌وگو با ایسنا،  با بیان اینکه بالا بودن آرسنیک در آب هشترود آیندگان را تهدید می کند، گفت: بحران آب، نبود راه روستایی، کهنه بودن آسفالت در معابر شهری و حادثه خیز بودن جاده هشترود- مراغه مشکلات زیادی را برای اهالی هشترود و چاراویماق به وجود آورده است.    

وی با انتقاد از شیوه بانکداری در ایران اظهارکرد: بانکداری  ما ارمغانی جز ترویج ربا خواری درجامعه اسلامی نداشته و اکثر سفره های مردم را آلوده به ربا کرده و باعث ورشکستگی تولید کنندگان و تعطیلی کارخانجات شده است.

امینی تاکید کرد: جاده هشترود – مراغه که یکی از حادثه خیزترین جاده های کشور است با بی مهری مسئولان ذیربط مواجه شده و با توجه به اینکه تامین اعتبار شده، به حال خود رها شده است.  به تعهدات نسبت به ساخت قطعه پنج اتوبان هشترود- مراغه عمل و اعتبارات مورد نیاز را به این پروژه ملی تزریق شود. 

وی افزود: اگر قرار به ساخت این اتوبان نبود چرا فکری برای چگونگی حمل گندم به بار نشسته کشاورزان با تغییرات بوجود آمده در جاده و راه خاکی ایجاد شده نشد که سبب نابودی محصول بشود.

امینی ادامه داد: بوی نامطبوع رودخانه وسط شهر، نبود معبر مناسب در شهر، مستعمل بودن آسفالت خیابان‌های شهر و چندین مورد دیگر زندگی را بر مردم مناطق هشترود و چاراویماق مشکل کرده و برای رفع این مشکلات همت دولت لازم است. با توجه به سردسیر بودن منطقه، اکثر روستاهای چاراویماق نیاز به گاز کشی دارند و باید دولت هر چه زودتر نسبت به گاز رسانی روستاهای بدون گاز اقدام کند.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کمیته امداد

مردم آذربایجان شرقی به “رزمایش بخشش ایرانیان” در ماه رمضان بپیوندند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد کلامی اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.