چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / گلستان / کم‌تحرکی و استعمال دخانیات مهم‌ترین علل بروز بیماری‌های قلب و عروق در کشور
کم‌تحرکی و استعمال دخانیات مهم‌ترین علل بروز بیماری‌های قلب و عروق در کشور

کم‌تحرکی و استعمال دخانیات مهم‌ترین علل بروز بیماری‌های قلب و عروق در کشور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان این‌که کم‌تحرکی و استعمال دخانیات مهم‌ترین علل بروز بیماری‌های قلب و عروق است، گفت: سال گذشته 4000 مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی در استان داشتیم، یعنی تقریباً هر 2 ساعت یک نفر از جمعیت این استان بر اثر بیماری‌های قلبی و عروقی کم شد.

سیگار/دخانیات

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر «عبدالرضا فاضل» در نخستین مجمع سلامت شهرستان مراوه تپه اظهار کرد: امروزه برخلاف گذشته بیماری‌های قلبی و عروقی شایع‌ترین علت مرگ و میر هستند. کم‌تحرکی و مصرف سیگار از شایع‌ترین عواملی هستند که باعث بیماری‌های قلبی عروقی می‌شوند.

وی تصریح کرد: ۲۵ درصد اختیار سلامت مردم در حوزه دانشگاه و بهداشت و درمان است و ۷۵ درصد بقیه در اختیار مردم و ارگان‌های دیگر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان این‌که سال گذشته ۴۳ هزار تولد نوزاد زنده داشتیم، افزود: هر مادر باردار تا رسیدن به مرحله زایمان ۹ الی ۱۰ بار برای مراقبت به سیستم بهداشتی مراجعه می‌کند، یعنی چیزی در حدود ۴۳۰ هزار بار خدمت انجام گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۲۰۰ مرگ ناشی از سرطان در استان داشتیم. مصرف چای داغ و تریاک از شایع‌ترین عوامل ابتلا به سرطان مری هستند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

انتقال خون

از بیماران نیازمند به خون غافل نشویم

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سیدصادق بنی‌عقیل اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.