سه شنبه , ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / گلستان / ضرورت تجهیز جنگل‌های گلستان به امکانات اطفای حریق هوایی
ضرورت تجهیز جنگل‌های گلستان به امکانات اطفای حریق هوایی

استاندار تأکید کرد

ضرورت تجهیز جنگل‌های گلستان به امکانات اطفای حریق هوایی

استاندار گلستان با اشاره به حریق‌های پی در پی در جنگل‌های استان گفت: تجهیز جنگل‌های گلستان به امکانات اطفای حریق هوایی و بالگرد با هدف کاهش خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی‌های گسترده فصول گرم سال ضروری است.

استاندار گلستان

به گزارش کسب و کار نیوز، سید«مناف هاشمی» در دیدار با آقایی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اظهار کرد: سالانه حجم زیادی از جنگل‌های گلستان به‌علت آتش‌سوزی و نبود تجهیزات کامل و مناسب برای خاموش کردن آن نابود می‌شود که استقرار بالگرد برای امدادرسانی در زمان آتش‌سوزی می‌تواند حجم این خسارت‌ها را تا حد زیادی کاهش دهد.

وی افزود: گلستان در مقایسه با دو استان شمالی و ساحلی دیگر، خشک تر و کم بارش تر است که همین مورد، احتمال افزایش آتش‌سوزی در جنگل‌های این استان را افزایش می‌دهد.

استاندار گلستان ادامه داد: امسال آتش‌سوزی‌های زیادی در جنگل‌های گلستان رخ داد که اگر اقدام به موقع نیروهای امدادی محلی، دهیاران و روستاییان نبود، بی‌تردید بخش زیادی از این عرصه‌های ارزشمند طبیعی از بین می‌رفت.

هاشمی خاطرنشان کرد: زمینه بروز آتش‌سوزی‌های بزرگ در جنگل‌های هیرکانی گلستان وجود دارد که استقرار بالگرد برای استفاده در مواقع اضطراری می‌تواند از بروز یک واقعه تلخ و نابودی وسیع جنگل‌ها جلوگیری کند.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری این استان گفت: استفاده صحیح و هدفمند از جنگل‌ها و منابع طبیعی به خصوص جزیره آشوراده، بخشی از این پتانسیل است که امیدواریم رفع موانع قانونی و اخذ مجوزهای لازم، راهگشای بهره‌مندی از این امکانات برای ایجاد شغل و درآمدزایی برای گلستان باشد. توجه به گردشگری و توسعه این بخش می‌تواند زمینه ترقی و توسعه اقتصادی استان را فراهم کند.

استاندار گلستان تصریح کرد: احداث تله‌کابین در علی‌آباد کتول و گرگان و اجرای طرح‌های گردشگری در آشوراده، بخشی از نیاز جدی توسعه صنعت گردشگری گلستان است.

هاشمی گفت: اولویت و نگاه مسئولان استان به آشوراده، نگاه تخریبی و بهره‌برداری بی‌رویه نیست بلکه هدف اصلی، نجات این جزیره از متروکه بودن و استفاده از ظرفیت‌های آن برای جذب گردشگر است.

وی به هجوم برخی سودجویان به جنگل‌ها و برداشت بی‌رویه قارچ‌های خوراکی سیاه و سفید اشاره کرد و گفت: قیمت ۵ میلیون ریالی هر کیلوگرم از این قارچ در داخل و هزار دلاری در خارج کشور، سودجویان را روانه جنگل‌های گلستان کرده است.

استاندار گلستان یادآور شد: مدیریت و سازماندهی برداشت این گونه گیاهی و ترویج کشت به جای برداشت بی‌رویه از جنگل‌ها، علاوه‌بر حفظ طبیعت، فرصت‌های جدید شغلی برای گلستانی‌ها ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

انتقال خون

از بیماران نیازمند به خون غافل نشویم

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سیدصادق بنی‌عقیل اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.