صفحه اصلی / استان ها / گلستان / اختصاص بیش از ۲۷ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در گلستان
اختصاص بیش از ۲۷ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در گلستان

اختصاص بیش از ۲۷ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در گلستان

معاون توسعه کار آفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: امسال 27 میلیارد و 800 میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی برای استان گلستان در نظر گرفته شده است.

مشاغل خانگی

«موسی بی‌باک» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سال ۹۶، ۱۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی به استان گلستان تخصیص داده شد. در این راستا سال گذشته ۲۲۳۰ طرح مشاغل خانگی با اعتبار بالغ بر ۲۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به بانک ارجاع داده شد که تاکنون ۱۷۰۷ طرح به میزان ۱۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت شد.

بی‌باک با اشاره به این‌که گلستان از لحاظ جذب اعتبارات این بخش جایگاه مناسبی دارد، تصریح کرد: از اعتبارات سال گذشته به بیش از ۲۰ شرکت پشتیبان در حوزه مشاغل خانگی تسهیلات پرداخت کردیم.

معاون اشتغال تعاون و کار گلستان خاطرنشان کرد: مجوز مشاغل خانگی با همکاری دستگاه‌های مختلف اعم از صنعت، ‌معدن و تجارت، میراث فرهنگی، ارشاد اسلامی و …. صادر می‌شود. پس از بررسی مجوز، فرد جهت دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی می‌شود.

وی اضافه کرد: سود تسهیلات طرح مشاغل خانگی ۴ درصد بوده و سقف آن ۱۰ میلیون تومان است اما به طرح هایی که در بازار تاثیر گذار باشند با مجوز وزرات خانه تا سقف ۲۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می کنیم. این تسهیلات توسط بانک های رفاه کارگران، تجارت، ملی و صادرات پرداخت می شود.

بی‌باک با بیان این‌که طرح‌های مشاغل خانگی شامل بیش از ۳۴۰ رشته می‌شود،‌ خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم رشته‌هایی که در بازار اشباع شده و مشکل فروش محصولات را دارند، به بانک معرفی نشوند و بیشتر پیگیر کسب و کارهای نوین خصوصاً در بخش آی تی هستیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

انتقال خون

از بیماران نیازمند به خون غافل نشویم

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سیدصادق بنی‌عقیل اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.