صفحه اصلی / استان ها / گلستان / سواحل گلستان بستری مناسب برای ورزش‌های آبی

سواحل گلستان بستری مناسب برای ورزش‌های آبی

سواحل گلستان در امتداد خلیج گرگان با توجه به عمق کم و تلاطم کم دریا، مستعد انجام ورزش های آبی است.

سواحل گلستان

به گزارش کسب و کار نیوز، شماری از خبرنگاران و عکاسان گلستان از نوار ساحلی استان بازدید و از نزدیک با ظرفیت‌های این مناطق آشنا شدند.

در ابتدای این تور رسانه‌ای از دریای نوکنده بازدید صورت گرفت. در این بازدید پیدا بود که سواحل این شهر نیاز به سرمایه‌گذاری و توجه دارد.

 بعد از آن از سواحل بندرگز بازدید صورت گرفت. پروژه‌ای بزرگ توسط سرمایه‌گذاران عمانی در دریای این شهر در حال پیگیری است که مسئولان استان و شهرستان با جدیت پیگیر آن هستند تا بتوانند با اجرای آن نمایی زیبا از استان گلستان را به نمایش بگذارد.

در ادامه از سواحل دریای بندر ترکمن و جزیره آشوراده، تنها جزیره ایرانی دریای خزر بازدید صورت گرفت. این جزیره که از پوشش گیاهی و جانوری منحصر به فردی برخوردار است، در سال ۱۳۵۴ جزو نخستین مناطق زیست کره جهان معرفی و ثبت شد. هم‌اکنون نیز مراحل نهایی مجوز اجرای طرح گردشگری در این جزیره در حال انجام است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان در حاشیه برگزاری این تور رسانه ای در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ظرفیت‌های استان گلستان برای توسعه به خوبی معرفی نشده است. ما باید ظرفیت‌های استان را معرفی و سپس با استفاده از آن مسیر توسعه استان را هموار کنیم.

«عبدالرضا چراغعلی» گفت: خلیج گرگان با توجه به عمق و امواج آن، بستری مناسب برای ورزش‌های آبی است تا با آن نشاط اجتماعی را در جامعه افزایش دهیم.

وی با اشاره به وجود ۱۳۲ کیلومتر نوار ساحلی در گلستان، افزود: طرح‌های ساحلی در بندرگز، بندر ترکمن و گمیشان اجرا شده است.

چراغعلی خاطرنشان کرد: در نوروز امسال سه میلیون و ۳۳۵ هزار و ۵۹۲ گردشگر و در تیرماه هم ۱۰۹ هزار گردشگر از نوار ساحلی استان بازدید کردند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان بیان کرد: در این مدت ۱۸۵ هزار و ۹۰۱ نفر از دریا و جزیره آشوراده بازدید کردند.

وی شمار گردشگران خارجی در این مدت را ۲۶۵ نفر برشمرد و افزود: در طرح‌های ساحلی استان ۲۵۸ نفر از عوامل اجرایی ادارات، امدادی و امنیتی و انتظامی مشغول به فعالیت هستند.

چراغعلی یادآور شد: برگزاری نمایشگاه پیامبر اعظم(ص) و جشنواره‌های نوروزگاه، فرهنگی ورزشی ساحل، بادبادک‌ها، بازی‌های بومی و محلی، عفاف و حجاب و برگزاری مسابقات تنیس ساحلی کشوری در بندرگز و مراسم با شکوه دهه کرامت از جمله برنامه شاخص چهار ماهه نخست امسال در نوار ساحلی استان است.

با نگاه ویژه به این مناطق و استفاده از پتانسیل‌های آن، علاوه‌بر ایجاد شور و نشاط اجتماعی در جامعه می‌توان شاهد رشد و رونق اقتصادی هم بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

انتقال خون

از بیماران نیازمند به خون غافل نشویم

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سیدصادق بنی‌عقیل اظهار کرد: در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.