صفحه اصلی / اقتصادی / کشاورزی / طرح زهکشی اراضی گلستان با حضور وزیر نیرو آغاز شد
طرح زهکشی اراضی گلستان با حضور وزیر نیرو آغاز شد

طرح زهکشی اراضی گلستان با حضور وزیر نیرو آغاز شد

عملیات اجرایی طرح زهکشی 12 هزار هکتار از اراضی اولویت دار گلستان ظهر پنجشنبه با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو در شهرستان بندرترکمن واقع در غرب استان آغاز شد.

به گزارش کسب و کار نیوز ، اجرای این طرح از مصوبات سفر دولت تدبیر و امید به استان گلستان است که در فاز اول آن ۱۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان گمیشان زهکشی شده بود .
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان گلستان در این مراسم گفت: محدوده مصوب برای اجرای طرح زهکشی اراضی گلستان ۲۸۰ هزار هکتار بوده که از این مقدار ۵۲ هزار هکتار به دلیل شدت ماندابی و آبگرفتگی به عنوان اراضی اولویت دار است.
علی نظری اظهار داشت: برای اجرای فاز دوم این طرح در ۱۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان های بندرترکمن و آق قلا ۵۹۰ میلیارد ریال هزینه خواهد شد.
وی گفت: بهبود وضعیت اصلاح خاک، جلوگیری از خسارت های ناشی از سیل و بارندگی، افزایش محصولات کشاورزی و بهبود معیشت کشاورزان، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و جلوگیری از ورود ریزگردها از فوابد اجرای کامل این طرح و زهکشی اراضی شوره زار شمال استان گلستان است.
وزیر نیرو در ادامه سفر یکروزه خود به گلستان همچنین طرح آب شیرین کن بندرترکمن را افتتاح می کند.
اردکانیان همچنین از نیروگاه برق علی آبادکتول و سد نرماب مینودشت سرکشی و پروژه جابجایی روستای جنگلده پایین به سمت سایت جدید و جاده جایگزین اصلی و نیز پست ۶۳۲۰ کیلو ولت gis گنبدکاووس را افتتاح خواهد کرد.
۷۳۳۳/۱۶۴۸

همچنین مطالعه کنید:

۶۰ درصد صنعت طیور مشمول ارز دولتی است

به گزارش کسب و کار نیوز ، حمیدرضا کاشانی گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.