صفحه اصلی / استان ها / کرمان / بسیاری از روستاهای جیرفت از سیستم آموزشی مجهزی برخوردار نیستند
بسیاری از روستاهای جیرفت از سیستم آموزشی مجهزی برخوردار نیستند

نماینده مردم ‌جیرفت و عنبرآباد در مجلس:

بسیاری از روستاهای جیرفت از سیستم آموزشی مجهزی برخوردار نیستند

نماینده مردم ‌جیرفت و عنبرآباد در مجلس ‌اظهار کرد: جنوب کرمان با فاصله طولانی که به مرکز کرمان دارد، می‌طلبد اداره کل این منطقه مستقل شود.

نماینده مردم ‌جیرفت و عنبرآباد در مجلس

‌به‌ گزارش ایسنا، یحیی کمالی پور در جلسه شورای آموزش و پرورش جنوب کرمان که با حضور وزیر آموزش و پرورش در جیرفت برگزار شد، تصریح کرد: بسیاری از تصادفات راه داده در این منطقه رخ می‌دهد در اثر تردد بی‌شمار مسولان است.
کمالی پور افزود: ماده ۲۹ قانون خدمات کشوری این ماده به حق نیست، تدبیری در این زمینه شود، می‌توانیم فارغ از این ماده اداره کل آموزش و پرورش مستقل شود.
وی بیان کرد‌: پهناوری استان کرمان اجازه خدمت رسانی مطلوب به جنوب را نمی‌دهد و توسعه نامتوازن در این منطقه نسبت به مرکز استان کرمان بسیار زیاد است.
وی با اشاره به ساماندهی نیروی انسانی در منطقه جنوب کرمان گفت: نیروهای شرکتی خدماتی قرار‌دادی دارای مشکلاتی هستند که می‌طلبد تیمی تشکیل شود تا به مشکلات فرهنگیان  منطقه رسیدگی شود.
وی ادامه داد: درصد اعظمی از مدارس ما فاقد حصار سرویس بهداشتی و غیره هستند، لذا باید کمیته‌ای برای رفع این مشکلات تشکیل شود.
وی با اشاره به کمبود امکانات در مدارس شبانه روزی منطقه گفت: اگر به مدارس شبانه روزی‌ کمک نشود همگی تعطیل می‌شوند.
وی تصریح کرد: هزار و ۴۲۰ روستا در جیرفت و عنبرآباد داریم که بسیاری از این روستاها از سیستم آموزشی مجهزی برخوردار نیستند.
کمالی پور بیان کرد: آموزش و پرورش عشایری ما بسیار ضعیف است که باید در این حوزه چاره اندیشی شود، درواقع به گونه‌ای تعطیل است.
وی با اشاره به وجودبیش از ۴٠ هزار نفر جمعیت در بخش اسماعیلی و جالبارز جنوبی از شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد از محروم ترین نقاط جنوب است که می‌طلبد نمایندگی‌های این دو بخش ارتقا و  مستقل شود.
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس ‌افزود: حصار توسعه نامتوازن در جنوب شکسته شود و جنوب کرمان کرمان نسبت به بقیه شهرستان‌ها متوازن شوند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کلزا

پیش‌بینی برداشت ۵۰۰۰ تن دانه‌های روغنی از مزارع استان کرمان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “عباس سعیدی” در جریان برداشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.