چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / دیدار فرستاده قطر با اشرف غنی درباره پایان دادن به درگیری‌ها در افغانستان
دیدار فرستاده قطر با اشرف غنی درباره پایان دادن به درگیری‌ها در افغانستان

دیدار فرستاده قطر با اشرف غنی درباره پایان دادن به درگیری‌ها در افغانستان

فرستاده ویژه وزیر امور خارجه قطر در دیداری با رئیس‌جمهوری افغانستان به بررسی روابط دوجانبه و میانجی‌گری‌های دوحه برای پایان دادن به درگیری‌ها در افغانستان پرداخت.

فرستاده ویژه وزیر امور خارجه قطر

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، در این دیدار که در شهر کابل برگزار شد، مطلق بن ماجد القحطانی، فرستاده ویژه وزیر امور خارجه قطر با محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان به بررسی روابط دوجانبه، راه‌های توسعه و تقویت این روابط و نیز راهکارهای لازم برای تحقق ثبات و صلح در افغانستان پرداخت.

همچنین دو طرف به بررسی تلاش‌های میانجی‌گرایانه دوحه و تلاش‌های ارزشمند این کشور در نزدیک سازی رویکردهای طرف‌های مربوطه در این درگیری پرداختند.

طبق گزارش خبرگزاری قنا، رئیس‌جمهوری افغانستان نیز در این دیدار از تلاش‌های دوحه در میانجی‌گری میان طرف‌های مختلف در افغانستان و تلاش این کشور برای برقراری صلح در کشورش تشکر کرد.

خبرگزاری قنا از ارائه جزئیات بیشتر درباره میانجی‌گری قطر خودداری کرد.

تقریبا هر روز افغانستان با درگیری‌هایی میان نیروهای امنیتی و ارتش این کشور از یک سو و جنبش طالبان از سوی دیگر که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از هر دو طرف می‌شود، مواجه است.

قطر بنا به درخواست آمریکا برای تسهیل گفت‌وگو با جنبش طالبان میزبان دفتر سیاسی این جنبش است.

در عین حال کمیته مستقل انتخابات در افغانستان تاریخ ۲۰ آوریل ۲۰۱۹ را زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور اعلام کرد.

شبکه ماهواره‌ای طلوع نیز گزارش داد: انتخابات ریاست جمهوری شش ماه پس از انتخابات پارلمانی که قرار است در اکتبر سال جاری برگزار شود، برگزار خواهد شد.

رئیس‌جمهور افغانستان در راستای توقف خشونت‌ها در کشورش به جنبش طالبان پیشنهاد مشارکت در انتخابات پارلمانی را داد اما این جنبش نپذیرفت و خواستار تحریم انتخابات شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.