صفحه اصلی / استان ها / کرمان / نخستین خطا در جاده می‌تواند آخرین خطا باشد
نخستین خطا در جاده می‌تواند آخرین خطا باشد

نخستین خطا در جاده می‌تواند آخرین خطا باشد

فرمانده پلیس راه استان کرمان گفت: رانندگی در جاده بسیار خطرناک است و نخستین خطا ممکن است آخرین خطا باشد.

تصادف خودرو

به گزارش کسب و کار نیوز، سرهنگ”یوسف نجفی” امروز ۱۰ مردادماه در همایش ارتقاء فرهنگ ترافیک استان کرمان اظهار کرد: در سال گذشته یک هزار و ۹۹ نفر در تصادفات استان کرمان جان خود را از دست داده و حدود ۱۶ هزار نفر مجروح شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه مهم ترین عامل، عامل انسانی است، افزود: می‌دانیم جاده خوب و خودرو ایمن حق مردم است اما بیشترین عامل دخیل در تصادفات، بی‌احتیاطی و غفلت عامل انسانی است.

نجفی تصریح کرد: در استان کرمان واژگونی و خروج از جاده بیشترین سهم را در حوادث جاده‌ای دارد که مهم ترین علت آن خستگی و خواب الودگی و سرعت غیر مجاز است، ضمن اینکه بخش دیگر علت تصادفات انحراف به چپ ناشی از بی احتیاطی، سبقت غیرمجاز و عدم رعایت حق تقدم است.

وی بیان کرد: در تصادفات شهر کرمان ۱۱۰ نفر در سال قبل کشته شدند و عبور از چراغ قرمز مهم‌ترین علت بود، از دیگر عوامل دخیل در تصادفات استفاده از تلفن همراه، خوردن و آشامیدن حین رانندگی و … است.

وی در پایان به همه توصیه کرد: یک بار دیگر آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی را مطالعه کرده و به آن عمل کنند که در این صورت سالم سفر کرده و به خود و دیگران آسیب وارد نمی‌کنند.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کلزا

پیش‌بینی برداشت ۵۰۰۰ تن دانه‌های روغنی از مزارع استان کرمان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “عباس سعیدی” در جریان برداشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.