صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / درخواست اختصاص ارز دولتی به محققان و پژوهشگران

معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام کرد

درخواست اختصاص ارز دولتی به محققان و پژوهشگران

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به تاثیر تحریم و نوسانات ارزی در امر پژوهش، اظهار کرد: خواهان تخصیص ارز ثابت ۴۲۰۰ تومانی برای شرکت در کنگره‌ها و تبادلات علمی هستیم.

افشین زرقی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

دکتر افشین زرقی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به تاثیر تحریم و نوسانات ارزی در امر پژوهش، اظهار کرد: قطعا تحریم‌ها و نوسانات ارزی به شدت پژوهش را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در این رابطه شاهد افزایش غیرمنطقی قیمت مواد و تجهیزات پژوهشی هستیم در حالیکه بودجه تحقیقات و پژوهش متناسب با آن رشد نکرده که این مساله قطعا بر کیفیت پژوهش تاثیرگذار بوده و اجرای تحقیقات را دچار اختلال می کند.

وی افزود: در همین راستا با افزایش قیمت ارز، سفرهای مطالعاتی اعضای هیات علمی دانشگاه برای شرکت در همایش‌ها و کنگره‌های علمی با هدف ارایه مقالات و تبادلات علمی دچار اختلال شده، چراکه تسهیلات شرکت در همایش‌های بین المللی به صورت بودجه ریالی تخصیص داده می‌شد که با گرانی ارز، آمار متقاضی شرکت در کنگره کم شده است. البته ما در دانشگاه نامه‌ای تهیه کرده و خواهان تخصیص ارز ثابت ۴۲۰۰ تومانی برای شرکت در کنگره‌ها و تبادلات علمی هستیم که امیدواریم محقق شود. البته اصل این نامه در “وزارت بهداشت” تهیه شده و ما نیز به عنوان ذی‌نفعان تقاضای علمی خود را منتقل کرده‌ایم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین با اشاره به حمایت ریاست دانشگاه از امر تحقیق و پژوهش عنوان کرد: افزایش بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها یک ضرورت است که در همین راستا از محل درآمدهای دانشگاه، یک تا سه درصد بودجه به بخش پژوهش تخصیص داده شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.