صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / مجلس به عقبگرد تعاونی‌ها رأی نداد
مجلس به عقبگرد تعاونی‌ها رأی نداد

مجلس به عقبگرد تعاونی‌ها رأی نداد

شاید زمانی که دولت لایحه تفکیک وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی را در هیات وزیران به تصویب می‌رساند این تصور وجود نداشت که مجلس در قبال تفکیک وزارتخانه‌ها موضع بگیرد و به دو فوریت لایحه‌ها رای ندهد.

55

به گزارش کسب و کار نیوز، درباره بازگشت لایحه‌ تفکیک برخی از وزارتخانه‌های دولت از مجلس، ‌اعلام کرد: درصدد هستیم تا با اتخاذ راه‌حل‌های قانونی این لوایح را که در صحن علنی مجلس با شش رای کمتر از صحن خارج شده دوباره به مجلس تقدیم کنیم، چرا که این لوایح در شرایط فعلی کشور برای ما بسیار مهم است و حالت فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کند.

به گفته وی، تفکیک وزارت صنعت و معدن از تجارت یکی از ضرورت‌های غیرقابل انکار در راستای چابک‌سازی دولت و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان است و تفکیک وزارت مسکن و شهرسازی به جهت ایجاد اشتغال قابل توجه در بخش مسکن، حیاتی است.

برخی از تحلیلگران بازار کار بر این باورند که شرایط امروز کشور و اقتصاد ایران ایجاب می‌کند که هر سه بخش تعاون، کار و رفاه به شکل جداگانه و منفک از یکدیگر به فعالیت ادامه دهند ولی عده‌ای دیگر با در نظر گرفتن ساختار دولت و اصل کاهش تصدی‌ها تاکید دارند که بهتر است تفکیکی صورت نگیرد و متدها و شیوه‌های مدیریتی وزارتخانه تغییر و به روزرسانی شود. در هر حال مجلس به دو فوریت تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت و مسکن و شهرسازی رای نداد تا دولت لایحه تفکیک وزارت کار را از مجلس پس بگیرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.