صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان غربی / سیب زمینی که در انبارهای آذربایجان غربی از دست رفت
سیب زمینی که در انبارهای آذربایجان غربی از دست رفت

سیب زمینی که در انبارهای آذربایجان غربی از دست رفت

یک کشاورز سیب زمینی کار چالدرانی گفت: سال گذشته سیب زمینی‌های تولیدیمان روی دستمان ماند.

برداشت سیب زمینی و سیر در مزارع همدان

قربان محمودی در گفت گو با خبرنگار ایسنا افزود: جهاد کشاورزی هیچ حمایتی از سیب زمینی کاران شهرستان نداشته و بیشتر محصولات روی دست کشاورزان منطقه ماند.

محمودی ادامه داد: شغل اصل من کشاورزی است و منبع درآمد دیگری ندارم. افزایش قیمت بذر سیب زمینی، افزایش دستمزد کارگران، افزایش کرایه ماشین آلات کاشت و برداشت سیب زمینی و قیمت پایین خرید سیب زمینی از کشاورزان باعث شده کاشت سیب زمینی در سال های اخیر برای کشاورزان منطقه مقرون به صرفه نباشد.

این کشاورز با اشاره به اینکه سیب زمینی با قیمت ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ تومان سر زمین به فروش می‌رسد، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه جهاد کشاورزی برنامه‌ای مدون برای خرید سیب زمینی ندارند، کشاورزان سیب زمینی کار برای اینکه محصولات روی دستشان نماند سیب زمینی را با قیمت کمتر به دلالان می‌فروشند.

وی گفت: در سال گذشته برخی کشاورزان نتوانستند محصول سیب زمینی خود را سر موقع و با قیمت مناسب بفروشند به همین علت سیب زمینی ها در انبار ها انباشته و از بین رفتند.

وی در خصوص عمده دغدغه های کشاورزان سیب زمینی کار اظهار کرد: اگر جهاد کشاورزی در خصوص تامین بذر سیب زمینی، کود شیمیایی، ماشین آلات و خرید سیب زمینی به کشاورزان کمک کند قیمت تمام شده کاشت محصول کمتر شده و کشت سیب زمینی برای کشاورز به صرفه خواهد بود.

این کشاورز ادامه داد: شغل بیشتر مردم منطقه کشاورزی است و حمایت نشدن کشاورزان باعث می شود مردم منطقه برای کار به مرکز استان مهاجرت کرده و با مشکلات زیاد اجتماعی و اقتصادی روبرو شوند.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حوزه سلامت

۱۲۹ پرونده تخلف صنفی در حوزه سلامت آذربایجان غربی تشکیل شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا محمودی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.