صفحه اصلی / اقتصادی / صنعت و معدن / سامانه «سککوک» برای ارتباط کسب و کارها به میدان آمد
سامانه «سککوک» برای ارتباط کسب و کارها به میدان آمد

سامانه «سککوک» برای ارتباط کسب و کارها به میدان آمد

سومین روز برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی (الکامپ) با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رونمایی از «سامانه کشوری کسب و کار به کسب و کار» (سککوک) سپری شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، سککوک سامانه ای برای ارتقا و تسهیل تعاملات تجاری داخلی و بین المللی است که از جمله خدمات ویژه آن می توان به ارائه کارت اعتباری به منظور خرید از فروشگاه های سککوک، ارائه راهکارهای مدرن مدیریت و تامین مالی زنجیره تامین، ارائه راهکارهای مدیرن مدیریت لجستیک، ارائه ابزارهای نوین پرداخت اعتباری و مدت دار برای انجام معاملات تجاری و تسهیل در صدور ضمانتنامه خرد تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال توسط صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک اشاره کرد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم رونمایی از این سامانه در جمع خبرنگاران گفت: در این سامانه می توان تولیدکنندگان را با یکدیگر به صورت تجاری مرتبط کرد تا برای تامین مواد اولیه و سایر نیازها با یکدیگر معامله کنند.
به گفته «صادق نجفی»، کسب و کارهای خرد، کوچک و متوسط شامل صنایع، صنوف، بازرگانان و تعاونی ها با دربرگیری ویژه کسب و کارهای خانگی و همه تامین کنندگان، مصرف کنندگان و کسب و کارهای مرتبط با آنها می توانند عضو سامانه سککوک شوند.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اضافه کرد: اعضای عمومی می توانند پس از طی همه مراحل بررسی و ارزیابی مدارک، کد دائم سککوک دریافت کنند تا اطلاعاتشان در سامانه قابل دسترس و جست وجو بوده و امکان تماس با آنان فراهم شود.
وی ادامه داد: یک «عضو عملیاتی» از همه خدمات تعریف شده برای عضو عمومی بهره برده و از خدمات ویژه سامانه «بی تو بی» مانند پرداخت و دریافت اعتباری با استفاده از برات الکترونیکی استفاده می کند.
نجفی بیان داشت: امروز رقابت فشرده و نزدیکی را بین تولیدکنندگان شاهدیم؛ از این رو باید برای کاهش هزینه ها اقدام کرد و راه اندازی سامانه سککوک اقدامی در همین زمینه است.

** شناسایی با امضای دیجیتال
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به ایرنا درباره چگونگی تشخیص اهلیت افراد در این سامانه، اعلام کرد: با توجه به وجود قوانین و مقررات تجارت الکترونیک، افراد بر اساس امضای دیجیتال خود شناسایی می شوند.
وی اضافه کرد: بررسی نیازهای افراد و شرکت ها و تایید آنها در این سامانه، توسط شرکت «توسن» که شرکت راه اندازی کننده سککوک است، انجام می شود.
بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی (الکامپ) از ششم مرداد ماه آغاز شد و تا نهم مرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپاست.

اقتصام*۳۰۶۵*۱۹۶۱*

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۱۲درصدی تولید سیمان با حمایت‌های دولت سیزدهم/ صادرات سیمان به ۲۵ کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، امضای تفاهمنامه همکاری بین وزارت نیرو و صنعت، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.