صفحه اصلی / استان ها / مازندران / بسیاری از کشورها اقتصاد را به بخش خصوصی واگذار کرده‌اند
بسیاری از کشورها اقتصاد را به بخش خصوصی واگذار کرده‌اند

بسیاری از کشورها اقتصاد را به بخش خصوصی واگذار کرده‌اند

مدیرکل اموراقتصاد و دارایی استان مازندران با اشاره به این که 80 درصد اقتصاد کشور دولتی است گفت: در خصوصی سازی اقتصاد، ضعیف عمل کردیم.

خصوصی سازی

موسی قاسم پیشه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این‌که اقتصاد نفتی، تکانش‌هایی را در برنامه‌ریزی و تصمیم گیری‌ها و ثبات اقتصادی برای کشور ایجاد می‌کند، اظهار کرد: قسمت عمده‌ای از درآمدهای ما نفتی و قسمتی دیگر درآمد مالیاتی است؛ با توجه به اینکه درآمد پاک، حسن‌های زیادی در مصوب درآمد ‌و موضوع باز توزیع دارد در کشور ما مورد کم توجهی قرار گرفته است.

وی با اشاره به دستور رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: اقتصاد باید با توجه به ظرفیت‌های داخلی از درون بجوشد و تولیداتش با وابستگی کمتر و نگاه به بیرون ضمن حفظ اقتصاد جهانی نیم نگاهی هم به بیرون داشته باشد و روند روبه رشد خود را ادامه دهد.

قاسم پیشه، هدف اقتصاد مقاومتی را تامین رشد پویا و بهبود شاخص های مقاومت اقتصادی دانست و افزود: دست یابی به اهداف چشم انداز ۲۰ ساله همراه با رویکردی جهادی، فرصت پذیر، مبلغ، درون زا، پیشرو و برون گرا، مردمی بودن، عدالت محور و دانش بنیان در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان مازندران در ادامه با اشاره به این که ۸۰ درصد اقتصاد کشوردولتی است، تصریح کرد: اقتصاد دولتی در کشورهای توسعه یافته بهره وری لازم را نداشته و تجربه ای ناموفق بوده است، از دهه ۱۹۶۰ بسیاری از کشورها اقتصاد  را به بخش خصوصی واگذار کردند.

وی با بیان این که در بخش خصوصی دچار ضعف هستیم اظهار کرد: پس از انقلاب از سرمایه گذاران بزرگ به دلایلی حمایت نشد و عده ای هم به دلیل اشتباه منابع خود را در جاهای دیگر سرمایه گذاری کردند؛ نبود بخش خصوصی مطلوب متاسفانه باعث شد تا در مردمی کردن اقتصاد خوب عمل نکنیم.

قاسم پیشه با اشاره به این که در تمامی دنیا برای این که بخواهند اقتصاد خود را بالغ کنند، آن را مورد حمایت قرار می دهند،تصریح کرد: حمایت از تولیدات داخل و تولید کنندگان یکی از حمایت های اقتصاد است، در این نوع اقتصاد ابتدا در داخل کشور مردم باید با خرید کالای داخلی و تولید کنندگان با بالابردن کیفیت و کاهش قیمت تمام شده بتوانند به رقابت با کالاهای خارجی هم در داخل کشور و هم بیرون بپردازند.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان مازندران در ادامه حمایت از کالای ایرانی را بسیار ضروری دانست و افزود: با خرید کالای مورد نیاز از نوع خارجی در آن کشور اشتغال و ارزآوری ایجاد می شود و ارزی که از منابع داخل حاصل شد را خارج می کنیم، در حالی که با خرید از محصولات ایرانی ایجاد اشتغال و جلوگیری از خروج ارز و ارتقا در تولید داخل به وجود خواهد آمد.

وی  یادآورشد: تمامی تولیدکنندگان در کشورهای مختلف که در حال حاضر برند شده اند، با مورد حمایت قرار گرفتن در داخل کشور خود،اکنون شکوفا شده و حرفی برای گفتن دارند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کرونا

تست کرونا ۲۵۰ بیمار مبتلا به کرونا مثبت در بابل اعلام شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از اول اسفند ماه تاکنون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.