صفحه اصلی / فرهنگی / موسیقی / کنسرت خواننده پاپ آذری در برج میلاد برگزار می شود
کنسرت خواننده پاپ آذری در برج میلاد برگزار می شود

کنسرت خواننده پاپ آذری در برج میلاد برگزار می شود

رحیم شهریاری خواننده پاپ آذری این بار با بخشی ویژه شامل اجرای رقص آئینی و لزگی، 15 شهریور در برج میلاد روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش کسب و کار نیوز از روابط عمومی این کنسرت، شهریاری که این روزها در حال برگزاری کنسرت در شهرهای مختلف آمریکا و کانادا است، درباره کنسرت در ایران و اجرای مجدد برنامه در برج میلاد می گوید: اجرا در ایران همیشه برایش لذت بخش است.
این خواننده آذری درباره فعالیت‌های جدید خود نیز گفت: آثاری را تهیه و تولید کرده‌ایم و به مرور آنها را منتشر خواهیم کرد که از آن جمله می‌توان به تهیه موزیک ویدئوها و قطعات جدید اشاره کرد که به زودی در اختیار دوستداران موسیقی آذری قرار خواهد گرفت.
به گفته تهیه کننده این کنسرت، از یک گروه رقص آئینی آذربایجانی برای کنسرت شهریاری در برج میلاد دعوت شده است که حین اجرای کنسرت و در فواصل مختلف این گروه به اجرای برنامه آئینی آذربایجانی خواهند پرداخت و حاضرین در سالن تماشاگر رقص لزگی و محلی در این کنسرت خواهند بود.
رقص‌های آذری از نسلی به نسل بعدی منتقل شده و به مرور توسعه یافته‌اند. برخی از این رقص‌ها در اصل بخشی از مراسم دینی است و ریشه در فرهنگ و تمدن آذربایجان دارد و جزئی از هویت آذری زبان ها لقب گرفته است.
رقصی که با نام لزگی مشهور است، حماسی، با وقار، پر تحرک و ریتمیک است که توسط مردان به صورت دست جمعی و با هنرنمایی تک تک ایفاگران با حرکاتی بدیع و گاه اکروباتیک، چرخش روی زانو ها و پرش ها اجرا می شود.
فراهنگ**۹۰۱۲** ۱۷۰۱

همچنین مطالعه کنید:

محمدرضا شجریان با نوای «ربنا» به خاک سپرده شد

به گزارش کسب و کار نیوز،مراسم تدفین پیکر استاد محمدرضا شجریان صبح امروز در محدوده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.