صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / بررسی لایحه آمریکایی که تعداد آوارگان فلسطینی را تنها ۴۰ هزار تن می‌داند
بررسی لایحه آمریکایی که تعداد آوارگان فلسطینی را تنها ۴۰ هزار تن می‌داند

بررسی لایحه آمریکایی که تعداد آوارگان فلسطینی را تنها ۴۰ هزار تن می‌داند

یک عضو مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که کنگره تلاش دارد تا قانونی را تصویب کند که تعداد آوارگان فلسطینی را تنها ۴۰ هزار تن برآورد می‌کند.

آوارگان فلسطینی

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، داگ لامبورن عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا هدف کاهش حمایت‌های آمریکا از آنروا را از طریق محدود کردن تعداد آوارگان فلسطینی که در جریان نکبه آواره شدند، دنبال و نسل‌های بعدی آوارگان را از این تعداد استثنا می‌کند.

در حالی که آنروا تعداد آوارگان فلسطینی را در جهان پنج میلیون و ۳۰۰ هزار تن یعنی آوارگان اصلی به همراه فرزندان و نوادگانشان‌شان اعلام کرده است.

کنگره آمریکا مشغول بررسی یک قانون جدید است که کمک‌های آمریکا به این آژانس مهم سازمان ملل که مسؤول رسیدگی به آوارگان فلسطینی است را کاهش داده و در عین حال تعریف رسمی آواره را تغییر دهد به نحوی که میلیون‌ها فلسطینی را از این وضعیت محروم می‌کند.

این قانون از جانب داگ لامبورن، نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا و عضو کمیته نیروهای مسلح این مجلس ارائه شده تا به موجب آن آوارگان فلسطینی تعریف دوباره‌ای پیدا کنند و میلیون‌ها دلار کمک آمریکا به آژانس آنروا که در حال حاضر حدود ۵.۳ میلیون آواره فلسطینی را تحت پوشش قرار داده، ‌کاهش دهد.

اوایل سال جاری میلادی نیز دولت ترامپ به میزان چشمگیری کمک‌های آمریکا به آنروا را کاهش داد تا اصلاحاتی را در این آژانس که مدت‌هاست به غرض ورزی علیه اسرائیل متهم شده، اعمال کند.

قانون ارائه شده از سوی لامبورن که ابعاد ماموریت‌های‌ آنروا را کاهش می‌دهد، در حالی مطرح شده که کنگره آمریکا به دنبال آن است که وزارت خارجه این کشور یک گزارش محرمانه را که براساس محتوای آن تعداد آوارگان فلسطینی واقعی خیلی کمتر از ۵.۳ میلیون نفر است، منتشر کند.

منابع آگاه به محتوای این گزارش می‌گویند: تعداد واقعی آوارگان فلسطینی را بیشتر می‌توان نزدیک به عددی معادل ۴۰ هزار نفر درنظر گرفت و مقام‌های آمریکایی این یافته‌ها را محرمانه نگه داشتند چراکه افشای علنی آن باعث فلج شدن آژانس آنروا می‌شده است.

آمریکا از زمان پایه‌گذاری آژانس آنروا در سال ۱۹۴۹ تاکنون بزرگترین تامین کننده مالی این آژانس بوده است.

این آژانس تاکنون متهم به غرض ورزی علیه اسرائیل و همچنین حمایت از گروه حماس شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.