صفحه اصلی / استان ها / فارس / ۴۰ درصد واحدهای روستایی کشور مقاوم است
۴۰ درصد واحدهای روستایی کشور مقاوم است

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور:

۴۰ درصد واحدهای روستایی کشور مقاوم است

‌مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن با اشاره به افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی به 25 میلیون تومان این اقدام را راهکاری برای شتاب بخشی در تامین مسکن و سرپناه مناسب برای روستاییان دانست.

بازدید

‌به گزارش کسب و کار نیوز، حمیدرضا سهرابی یکشنبه ۷ مرداد در حاشیه‌ی بازدید از طرح‌های توسعه روستایی بخش سیاخ‌دارنگون و خان‌زنیان بخش مرکزی شیراز، گفت: افزایش سقف تسهیلات بانکی به بانک‌های عامل ابلاغ شده و مورد استقبال متقاضیان قرار گرفته است.

وی همچنین به موضوع ‌مقاوم سازی بافت‌های فرسوده روستایی  اشاره و خاطرنشان کرد: در زمان وقوع زمین لرزه‌های ویرانگر و سیل و حوادث غیرمترقبه‌ی دیگر هر جا بنیاد مسکن با قوت وارد مقاوم سازی و بهسازی واحدهای فرسوده شده، این اماکن در برابر حوادث مقاومت کرده و کمترین تلفات و خسارت ها را دراین مناطق داشته ایم .

سهرابی ادامه داد:‌ واحدهای روستایی فرسوده آسیب‌پذیرترین واحدها به شمار می‌رود که ممکن است در برابر کوچکترین لرزه نتوانند مقاومت کند.

مدیرکل مسکن روستایی بنیادمسکن انقلاب اسلامی کشور در ادامه با اشاره به اینکه بطور متوسط در هر هفته ۶۰۰ قرارداد برای نوسازی و بهسازی واحدهای روستایی با بانک های عامل برای دریافت تسهیلات قرار داد می‌بندند گفت: لازم است بانک‌ها دراین زمینه همکاری‌های لازم را داشته باشند و همچنین دستگاه‌ها و مسئولان محلی هماهنگی‌های لازم برای راهنمایی روستاییان انجام دهند.

سهرابی اضافه کرد: ‌تسهیلات بهسازی و نوسازی بافت‌ها و واحدهای فرسوده به روستاییان با بهترین شرایط اعطا می‌شود.

این مقام مسئول گفت: سال گذشته سقف تسهیلات نوسازی مسکن روستایی ۱۸ میلیون تومان بود که این رقم در مناطق مرزی و کم برخوردار تا ۲۰ میلیون تومان افزایش می یافت که امسال به ۲۵ میلیون تومان رسیده است‌.

به گفته مدیر کل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، برای مقاوم سازی مسکن روستایی طبق روال سال‌های گذشته، این بنیاد سالیانه نوسازی ۲۰۰ هزار مسکن روستایی را در دستور کار دارد.

وی گفت: سال ۸۴ تنها حدود ۷ درصد واحدهای مسکن روستایی مقاوم بودند، اما اکنون بیش از ۴۰ درصد خانه‌های روستایی در کشور مقاوم سازی شده و حتی در برخی استان‌ها مقاومت سازه‌های روستایی به ۵۸ درصد افزایش یافته است‌.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فاصله گذاری اجتماعی

اجرای فاصله گذاری اجتماعی به معنی بحرانی بودن وضعیت نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, روح‌الله حسینی شنبه ۹ فروردین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.