صفحه اصلی / استان ها / گیلان / از آستارا به مقصد اروپا
از آستارا به مقصد اروپا

از آستارا به مقصد اروپا

مدیرکل گمرک آستارا از ارتباط گمرک تازه تأسیس ریلی این شهرستان با پنج کشور و جابجایی 97 هزار و 771 تن کالا از طریق این گمرک خبر داد.

ورود نخستین قطار باری اروپا و آغاز آزمایشی حمل و نقل ترکیبی در آستارا

رسول امیدی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بارانداز و پایانه بین المللی ریلی آستارا در ۱۹ بهمن سال گذشته آغاز بکار کرد و تاکنون بالغ بر ۹۷ هزار و ۷۷۱ تن کالا با یک هزار و ۵۴۶ واگن از طریق گمرک ریلی این شهرستان، صادرات، واردات و ترانزیت شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته بالغ بر ۱۱۳ واگن با ورود به بارانداز ریلی آستارا ۶ هزار و ۹۴۱ تن کالا را از مبدأ روسیه به کشور جابجا کرد که عمده این کالاها تخته نراد و MDF بودند.

امیدی با بیان اینکه، در سالجاری گمرک ریلی آستارا علاوه بر واردات در زمینه های صادرات و ترانزیت هم فعالیت خود را آغاز کرد، افزود: در چهار ماه گذشته ، ۴۰ هزار و ۵۳۱ تن کالا با ۶۶۷ واگن واردات ، ۴۲ هزار و ۳۴۶ تن کالا با ۶۷۵ واگن صادرات و ۷ هزار و ۹۳۵ تن کالا با ۹۱ واگن ترانزیت شده است.

وی اضافه کرد: کلینکر (مواد اولیه سیمان)، چوب، MDF، غلات، سنگ، کاشی و سرامیک، میوه، لوازم خانگی تولید داخل و سایر موارد از مهمترین کالاهایی هستند که از طریق این پایانه جابجا شده است.

مدیرکل گمرک آستارا، مقصد صادرات کالا را از این پایانه کشورهای روسیه، گرجستان، آذربایجان و قزاقستان برشمرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر مبدأ واردات کالا به کشورهای روسیه و آذربایجان است که در آینده ای بسیار نزدیک، از شمال اروپا هم در این بارانداز، جابجایی کالا خواهیم داشت.

به گزارش کسب و کار نیوز ، شهرستان مرزی بندر آستارا با بیش از ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده است و به دلیل بهره مندی از سه گمرک زمینی، دریایی و ریلی، یکی از مناطق مهم تجاری کشور محسوب می شود و در آینده ای بسیار نزدیک، گمرک منطقه ویژه اقتصادی بندر به شکل رسمی کار خود را آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فرماندار رشت

ضدعفونی معابر رشت با استفاده از تجهیزات تخصصی ارتش

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, میرشمس مومنی زاده در نشست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.