صفحه اصلی / اقتصادی / کشاورزی / تعاون روستایی به دنبال خرید سهام شرکت خدمات حمایتی است
تعاون روستایی به دنبال خرید سهام شرکت خدمات حمایتی است

تعاون روستایی به دنبال خرید سهام شرکت خدمات حمایتی است

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اعلام کرد: این سازمان با جدیت به دنبال تامین نقدینگی برای خرید سهام شرکت خدماتی حمایتی کشاورزی برای ساماندهی تامین و عرضه کود است.

به گزارش کسب و کار نیوز از سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، ‘حسین شیرزاد' افزود: برای ساماندهی کود، رفع موانع و مشکلات موجود در تأمین و تدارک کودهای شیمیایی به‌ویژه کود اوره
جلسات هماهنگی با معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد تا مساله ناهماهنگی سالهای گذشته برطرف شود .
وی افزود: طی دو ماه گذشته ۹۴ هزار و ۳۴۰تن کود اوره از مجتمع‌های پتروشیمی پنج گانه داخلی خریداری و توزیع آن برحسب هماهنگی به‌عمل آمده با معاون بهبود تولیدات گیاهی استان‌ها براساس سهمیه تخصیصی انجام پذیرفته است.
وی، خرید شبکه تحت پوشش تعاونی‌های روستایی کشور از پتروشیمی‌های پنج گانه داخلی را با تعامل معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی مبنی ‌بر اخذ تأییدیه‌های لازم از معاونت بهبود تولیدات گیاهی استان‌ها با توجه به تمهیدات صورت گرفته در سال جاری، تأییدیه تأمین و توزیع سهمیه کود اوره تخصیصی توسط معاونت زراعت در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد ماه استان‌ها اخذ و اسناد برای معاونت زراعت در امر ساماندهی کود و بهبود تغذیه گیاه ارسال شده است.
شیرزاد اظهارداشت: هرکیلوگرم کود اوره با قیمت مصوب ۶ هزار و ۱۲۵ ریال از مجتمع‌های پتروشیمی پنج گانه داخلی خریداری شده است.
به گفته وی، طبق مصوبه تیرماه امسال دولت و دستور ریاست جمهوری مبنی‌ بر ثابت ماندن قیمت کود اوره که منجر به آزاد شدن سهمیه خرداد ماه از پتروشیمی رازی و خرید تیر ماه امسال شد.

** راه اندازی سامانه نپ برای پخش نهاده ها
معاون وزیر جهادکشاورزی از راه‌اندازی سامانه نهاده پخش (نپ) در استان‌ها خبرداد و گفت: این سامانه به شکل آزمایشی در آبسرد دماوند اجرا و از ماه آینده در سطح شبکه تحت پوشش تمامی استان‌ها عملیاتی خواهد شد.
وی افزود: افزایش سهمیه تولید و فرآوری بذر اصلاح شده گندم و جو در شبکه تعاونی‌های تولید کشاورزی کشور از ۱۵۰ به ۱۷۰ هزار تن که با کسر از سهمیه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اتفاق افتاده و به سهمیه شبکه تحت پوشش در استان‌های اردبیل، گلستان، سمنان، همدان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، قزوین و کردستان اضافه شده است.
شیرزاد افزود: چهار واحد فنی و تولیدی، ۶ واحد بوجاری و ۲ مرکز جمع‌آوری شیر در سطح شبکه تحت پوشش تعاونی‌های روستایی کشور ایجاد و توسعه یافته است که از اهم فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌های جدید این سازمان است.
اقتصام**۹۱۸۶ ** ۱۵۵۹

همچنین مطالعه کنید:

از صادرات مرغ به کشورهای هدف حمایت می‌کنیم/ ادامه خرید مرغ مازاد تولیدکنندگان

به گزارش کسب و کار نیوز، حسین شیرزاد – مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.