صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / فرزند دُری: پدر پس از دوره نقاهت، «سنجرخان» را می‌سازد
فرزند دُری: پدر پس از دوره نقاهت، «سنجرخان» را می‌سازد

فرزند دُری: پدر پس از دوره نقاهت، «سنجرخان» را می‌سازد

فرزند ضیاءالدین دُری کارگردان مجموعه «کلاه پهلوی»، گفت: حال عمومی پدر خوب است و قصد دارد بعد از پایان دوران نقاهت سریال «سنجرخان» را کارگردانی کند.

نوید دُری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا، درباره آخرین وضعیت پدرش بعد از عمل پیوند کبد، اظهار داشت: در واقع جریان پیوند اعضا چند مرحله دارد که مهمترین و جدی‌ترین بخش آن بعد از عمل پیوند است و اکنون پدر در این مرحله است.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون پنج روزی از پیوند کبد می‌گذرد و طی روزهای مختلف شرایط مختلفی نیز پدر داشته است‌، افزود: دو روز ابتدایی بعد از عمل حال عمومی‌شان خیلی خوب بود اما این دو روز گذشته کمی تنگی نفس و درد داشتند که به گفته پزشکان طبیعی است.
فرزند ضیاءالدین دُری ادامه داد: عموماً بعد از عمل پیوند بیمار ۳ تا ۴ هفته باید تحت درمان و نظر کامل باشد، بنابراین پدر حداقل تا ۲۰ روز دیگر باید در بیمارستان بستری و تحت نظر باشد.
وی درباره رسیدگی به بیماران در بیمارستان «ابوعلی سینا»ی شیراز نیز، توضیح داد: اینجا بیمارستان خیریه است که واقعا فرقی بین بیماران نمی‌گذارند. اینکه فلان بیمار شهرت بیشتر دارد رسیدگی بیشتر شود نیز در کار نیست. خوشبختانه تمامی پرسنل بیمارستان با نهایت تلاش به بیماران رسیدگی می‌کنند و از دکترهای بسیار حاذقی نیز برخودار است که از تمامی آنها تشکر می کنم.
نوید دُری همچنین درباره وضعیت کنونی پدرش گفت: پدر بعد از بیماری چند باری به من گفت که احوال پرسی مدیران سینمایی، بازیگران و همکاران باعث احساس معنوی و قوت قلبم شد تا با انرژی بیشتری طول درمان را طی و تحمل کنم.
وی افزود: حالا پدر با احساس مثبت زیاد منتظر سلامتی و ترخیص از بیمارستان و پیگیری ساخت سریال «سنجر خان» از سرداران کردستان است.
فرزند دُری گفت: فیلمنامه «سنجر خان» توسط پدر تمام شده و در مرحله پیش تولید بود که بیماری پدر آغاز شد. البته با آقای دارابی معاونت استان‌های صدا و سیما همچنین استاندار کردستان نیز صحبت‌های نهایی شده است که سریال در کلاس (الف) تولید شود.
وی افزود: پدر حالا بسیار امیدوار است و بعد از عمل پیوند و زمانی که به هوش آمد ابتدا درباره این سریال با من حرف زد و گفت که عزم جدی برای ساخت آن دارد.
دری با اشاره به اینکه معاونت استان های صدا و سیما هم پیگیر ساخت سریال است، ادامه داد: در واقع هم اکنون تهیه کننده سریال در حال برآورد هزینه‌ها است تا بعد از بهتر شدن حال پدر وارد مرحله تولید شویم.
وی درباره علت انتخاب «سنجر خان» برای تولید سریال نیز گفت: این شخصیت در واقع به نوعی میرزا کوچک خان کردستان است که در زمان مشروطه به مقابله و مبارزه با روس‌ها و انگلیسی‌ها پرداخته است.
سنجر خان معروف به «سردار اکرم»؛ مبارز ضداستعماری در دیار کردستان بود که در جنگ با روس ها آنان را در تنگه سنجر خان دهگلان کردستان شکست داد.
به گزارش کسب و کار نیوز، مجموعه های تلویزیونی «کیف انگلیسی» در سال ۸۷ و «کلاه پهلوی» در سال ۹۰ از جمله آثار مطرح ضیاالدین دری به شمار می آید.
وی روز ۱۸ تیر به دنبال تب شدید به بیمارستانی در تهران منتقل شد و به دلیل نارسایی کبد به بیمارستان شیراز منتقل شد.
دری هفته گذشته در بیمارستان ابوعلی سینا شیراز مورد عمل پیوند کبد قرار گرفت.
فراهنگ**۹۲۴۶** ۱۴۱۸

همچنین مطالعه کنید:

آغاز «کتاب‌بازی» در ماه رمضان برای بچه‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز، با شروع ماه مبارک رمضان، «فیلیمومدرسه» محتوای تازه خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.