صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / پذیرش آزمایشی دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی از فوق‌لیسانس در مهر امسال

مسئول انجمن فیزیوتراپی استان یزد خبرداد

پذیرش آزمایشی دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی از فوق‌لیسانس در مهر امسال

مسئول انجمن فیزیوتراپی استان یزد با اشاره به ضرورت بالا بردن جایگاه علمی فیزیوتراپیست‌ها، گفت: طرح پایلوت پذیرش دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی از مقطع فوق لیسانس، از مهرماه امسال در شش دانشگاه توانبخشی کشور اجرا می‌شود.

توانبخشی و فیزیوتراپی

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر«محمدعلی دهقانی» در جمع خبرنگاران با بیان این‌که هر ساله دوم مرداد روز ملی فیزیوتراپی در ایران و هشتم سپتامر همزمان با ۱۷ شهریور به عنوان روز جهانی فیزیوتراپی نامگذاری شده است،‌ اظهار کرد: در حال حاضر ۷۵۰۰ نفر فیزیوتراپیست در کشور عضو انجمن فیزیوتراپی ایران هستند که از این تعداد ۸۵ نفر فیزیوتراپ در استان یزد فعالیت دارند.

وی با اشاره به این‌که ۱۵ دانشگاه کشور رشته فیزیوتراپی را ارائه می‌کنند، افزود:‌ در استان یزد ۷۲ مرکز درمانی فیزیوتراپی فعال، با دو تعرقه خصوصی و دولتی در حال ارائه خدمت هستند.

مسئول انجمن فیزیوتراپی استان یزد در ادامه توانبخشی را چهارمین رکن سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه بهداشت و درمان دانست و گفت:‌ یکی از کم عارضه‌ترین و ارکان اصلی توانبخشی فیزیوتراپی است.

دکتر دهقانی با بیان این‌که کشورهای مختلف دنیا هرچه توسعه یافته‌تر باشند به مقوله فیزیوتراپی توجه بیشتری دارند، تصریح کرد: متأسفانه این رشته در ایران آن طور که باید و شاید جایگاه خود را پیدا نکرده است.

این مقام مسئول ایجاد زمینه‌ لازم برای ارائه دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی را یکی از دغدغه‌های جدی این رشته در استان و کشور دانست و بیان کرد:‌ در دانشگاه‌های بسیاری از کشورهای پیشرفته پذیرش رشته فیزیوتراپی با مدرک دکتری حرفه‌ای است، ولی در دانشگاه‌های ایران این پذیرش با مدرک لیسانس انجام می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از مهرماه امسال طرح پایلوت پذیر دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی از مقطع فوق لیسانس در شش دانشگاه توانبخشی کشور اجرا می‌شود.

مسئول انجمن فیزیوتراپی استان یز، گفت:‌ در این طرح فیزیوتراپیست‌های دارای مدرک کارشناسی ارشد بعد از گذراندن حدود ۳۰ واحد درسی به عنوان دکتری حرفه‌ای معرفی و در دانشگاه پذیرش می‌شوند.

دهقانی در پایان سخنان خود با بیان این‌که طی یک سال گذشته بیش از ۱۰ کارگاه استانی و یک کنگره بین المللی برگزار شده است، گفت: بالا بردن جایگاه علمی فیزیوتراپیست‌های استان و آگاه‌سازی مردم از ظرفیت‌های این رشته تحصیلی و حرفه کاری، از جمله اولویت‌های جدی انجمن فیزیوتراپی ایران است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.