صفحه اصلی / استان ها / مرکزی / بیش از دو میلیون متر مکعب از حجم آب سد الغدیر بخار شد
بیش از دو میلیون متر مکعب از حجم آب سد الغدیر بخار شد

به دنبال گرمای هوا؛

بیش از دو میلیون متر مکعب از حجم آب سد الغدیر بخار شد

مدیر امور بهره‌برداری از سد الغدیر ساوه گفت: گرمای هوای سالجاری موجب شده است تا 2.03 میلیون متر مکعب از آب ذخیره شده در پشت سد الغدیر تبخیر شود.

سد الغدیر

سیدجلال شاهرخ در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، گفت: سه آیتم تبخیر و نشتی آب و خروج آب از سد برای بهره برداری جهت مصارف شرب و کشاورزی از دریچه آبگیر، موجب کاهش حجم آب و ورودی به دریاچه سد می شود.

وی ادامه داد: توزیع آب از طریق دریچه های آبگیر با اراده نیروی انسانی صورت می گیرد، اما در تبخیر آب اراده انسانی دخیل نیست و نشتی آب از حفره های ایجاد شده نیز به ساختار زمین شناسی و سازه سد بر می گردد.

شاهرخ با تاکید بر اینکه تبخیر آب به وضعیت جوی بر می گردد، گفت: در فصل گرما و ایامی که شاهد وزش باد شدید هستیم پدیده تبخیر صورت می گیرد و موجب کاهش حجم آب در دریاچه سد می شود.

وی با اشاره به افزایش نسبی میزان تبخیر در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل و درازمدت اضافه کرد: با توجه به تداوم گرما در روزهای آینده پیش بینی می شود که میزان تبخیر تا ۳٫۵ میلیون متر مکعب تا پایان مردادماه افزایش یابد.

عضو هیئت مدیره شرکت سهامی آب منطقه ای مرکزی در ادامه گفت: با توجه به خروج این میزان آب از دسترس تحت تاثیر پدیده تبخیر و اینکه بخش عمده‌ای از نیاز شرب شهر از طریق سد الغدیر تامین می‌شود، انتظار می رود شهروندان ساوجی در مصرف آب صرفه جویی کنند.

سد الغدیر ساوه با ۲۶۵ متر طول تاج و حجم ۲۷۷ میلیون متر مکعبی آب از نوع دو قوسی بتونی است که در سال ۱۳۷۲ با هدف تامین برق و آب کشاورزی اراضی شهرستان ساوه احداث شده است .

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پایان فعالیت بازار تاریخی اراک

۲۴ اسفندماه، پایان فعالیت بازار تاریخی اراک در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا عسگری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.