صفحه اصلی / استان ها / خوزستان / لزوم ساماندهی وضعیت رودخانه کارون در مقطع اهواز
لزوم ساماندهی وضعیت رودخانه کارون در مقطع اهواز

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان تاکید کرد:

لزوم ساماندهی وضعیت رودخانه کارون در مقطع اهواز

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان بر لزوم تدوین تفاهم نامه ای استانی برای ساماندهی وضعیت رودخانه کارون در مقطع اهواز تاکید کرد.

کارون

به گزارش کسب و کار نیوز، کیامرث حاجی‌زاده در جلسه تعیین تکلیف مدیریت شهری رودخانه کارون در محدوده شهر اهواز و پایگاه های چندمنظوره مدیریت بحران اهواز که امروز (۶ مردادماه) برگزار شد، اظهار کرد: ستاد مدیریت بحران یک دستگاه نظارتی است که باید هشدار بدهد اما کم کاری برخی دستگاه ها موجب شده که این ستاد در برخی حوزه ها به عنوان متولی وارد عمل شود.

وی بر لزوم منعقد کردن یک تفاهم نامه بومی در خصوص وضعیت فعلی کارون تاکید کرد و افزود: این رودخانه در مقطع اهواز نمای زیبای شهری را از بین برده و تنها بوی نامطبوع دارد.

حاجی زاد تصریح کرد: همه با هم جمع شده ایم و کارون را نابود کرده ایم و باید نقش مدیران خوزستانی را در این قصور جدی بگیریم.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به آمار بالای غرق شدگی در خوزستان گفت: وضعیت رودخانه های خوزستان به دلیل مدیریت نادرست در وضعیت نامناسبی قرار گرفته است.

وی گفت: باید یک تفاهم نامه استانی برای رودخانه کارون در مقطع اهواز منعقد و وضعیت این رودخانه در این حوزه ساماندهی شود.

حاجی زاده اظهار کرد: رودخانه کارون یک فرصت استثنایی است و حیات شهر اهواز به آن وابسته است. بسیاری از بحران ها و حوادث خوزستان به این رودخانه مربوط می شود. توجه جدی به این مساله ضروری است و در صورتی که دستگاه های متولی مصوبات در این خصوص را پیگیری نکنند از سوی قوه قضاییه پیگیری خواهند شد.

وی اظهار کرد: ساحل کارون وضعیت اسفباری دارد و فرصت گردشگری و تفریحی این رودخانه به تهدیدی برای استان خوزستان تبدیل شده است.

حاجی زاده همچنین در خصوص تعیین تکلیف وضعیت پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران شهر اهواز گفت: در ساختار مدیریت بحران به دو مقوله پیش بینی و پیشگیری توجه زیادی نشده است. خوشبختانه در سالهای اخیر در این خصوص برنامه ریزی های منسجمی در بخش سخت افزاری و نرم افزاری انجام گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان تصریح کرد: در کلانشهر اهواز علیرغم جلسات متعددی که با سازمانهای متولی برگزار شد جز در حرف هیچ فعالیت دیگری انجام نشده است.

وی بیان کرد: مصوبات شورای مدیریت بحران را سازمانها جدی نمی گیرند. سازمانها اراده عملی برای پیگیری این مصوبات ندارند و این وضعیت نگران کننده است.

حاجی زاده تصریح کرد: دو مجموعه راه و شهرسازی خوزستان و شهرداری اهواز باید مصوبات شورای مدیریت بحران در خصوص وضعیت پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران را به صورت جدی پیگیری کند.

وی با بیان اینکه کانون زمین لرزه در خوزستان جوان و فعال است، گفت: فاصله منطقه زلزله خیز گوریه با کلانشهر اهواز بسیار کم است و همین مساله هشداری جدی برای این کلانشهر محسوب می شود. این موضوع ضرورت فراهم بودن پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران را بیش از پیش نمایان می کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آموزش مجازی

رتبه اول آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, دکتر کاوه اسلامی اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.