صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / تاکید وزیر ارتباطات بر حمایت همراه اول از تولید داخلی
تاکید وزیر ارتباطات بر حمایت همراه اول از تولید داخلی

تاکید وزیر ارتباطات بر حمایت همراه اول از تولید داخلی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر ضرورت حمایت شرکت ارتباطات سیار ایران در بومی سازی و استفاده از تولیدات داخلی تاکید کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز از شرکت ارتباطات سیار ایران، محمدجواد آذری جهرمی شنبه در بازدید از غرفه همراه اول در بیست و چهارمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ) از نزدیک در جریان فعالیت های این اپراتور در زمینه اینترنت اشیا و هوشمندسازی فضای شهری مانند کنتورهای گاز، برق و آب قرار گرفت و بر حمایت از تولیدات داخلی و دانش و فناوری بومی تاکید کرد.
بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی (الکامپ) از ششم تا نهم مرداد ماه جاری در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپاست.
اپراتور اول تلفن همراه کشور با شعار «هوشمندی، همراه اول تو»، خدماتی مانند «محصولات و خدمات سازمانی»، «فروش محصولات»، «خدمات مشتریان» و «نوآوری و جذب ایده» را در این نماشگاه عرضه کرده است.
همراه اول در هشت ماه گذشته بسترهای لازم برای آزمایش ۶شرکت مودم ساز و چهار شرکت کنتورساز داخلی را در شبکه رادیو، انتقال و هسته همراه اول در بستر NB-IoT ایجاد کرد و در نهایت با بومی سازی پلتفرم های لازم برای پیاده سازی این اکوسیستم، آن را به مرحله تولید رسانده است.
در این پروژه تمام لایه های رادیو، شبکه، انتقال و هسته در داخل بستر ارتباطی همراه اول به روزرسانی شده و برای اولین بار در کشور توسط شرکت ارتباطات سیار ایران و شرکت ملی گاز با هدف مدیریت هرچه بهتر انرژی در کشور اجرایی شده است.
شرکت ملی گاز ایران نهم بهمن ماه ۱۳۹۵، تفاهمنامه هوشمندسازی کنتورهای گاز کشور را با همراه اول امضا کرده بود و بزودی کنتور هوشمند برق را با همکاری وزارت نیرو و کنتور هوشمند آب را با همکاری وزارت جهاد کشاورزی راه اندازی می کند.
همراه اول تنها اپراتوری است که موفق به راه اندازی بومی این طرح شده است.
هوشمندسازی کنتورها، یکی از مهمترین حوزه های اینترنت اشیا در جهان است.
این اپراتور تلفن همراه که در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران مستقر شده، با معرفی اپلیکیشن ها و درگاه های خرید شارژ و بسته های اینترنتی مورد تایید این شرکت، ثبت نام آنلاین انواع سیم کارت های همراه اول در سامانه «گلچین»، فروش مودم، شارژ و بسته های اینترنتی در فروشگاه آنلاین همراه اول و معرفی سرویس «مولتی سیم» در خدمت بازدیدکنندگان است.
ارائه همه خدمات اعم از تعویض «یوسیم»، ترابرد، فروش و فعال سازی سیمکارت و فعال سازی خدمات غیرحضوری، معرفی سرویس های «همراه یار»، «باشگاه مشتریان» و «همراه من»، از دیگر برنامه های همراه اول در نمایشگاه است.
همراه اول در بخش «محصولات و خدمات سازمانی» با معرفی سرویس شماره مجازی، چتر دیتای سازمانی، شبکه خصوصی مجازی موبایل (MVPN)، نمایش شهر هوشمند از طریق واقعیت افزوده (AR)، کنترل هوشمند و مدیریت هوشمند روشنایی شهری در این نمایشگاه حضور دارد.
همراه اول یکی از شرکت‌های زیرمجموعه مخابرات ایران است که در سال ۱۳۸۹ پس از عرضه پنج درصد سهام خود در بازار فرابورس ایران، از سهامی خاص به سهامی عام تغییر شخصیت حقوقی داد.
این شرکت از سال ۱۳۹۱ در شرکت بورس اوراق بهادار ایران پذیرفته شده ‌است.

اقتصام**۶۹۸۴*۱۹۶۱*

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۴.۸ درصدی تولید مسکن در کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با بیان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.