صفحه اصلی / اصناف / نمایشگاه ها و همایش ها / هجدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو و قطعات برگزار می گردد

از ۱۶ تا ۱۹ مرداد ماه در مشهد

هجدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو و قطعات برگزار می گردد

هجدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو و قطعات مشهد با حضور شرکت های خودروسازان و قطعه سازان داخلی و حضور سه کشور خارجی برگزار می شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خودروکار، نشست خبری هجدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو، قطعات و صنایع وابسته برگزار شد.  در این نشست علیرضا هوشنگ نژاد- مدیر عامل نمایشگاه بین المللی مشهد گفت: نمایشگاه بین المللی خودرو و قطعات مشهد با شرکت ۱۵۰ شرکت تولیدی داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.

او ادامه داد: در این نمایشگاه برای حضور هیات های خارجی و بر اساس سایست گذاری های صورت گرفته، نمایندگانی از سوریه، عراق و افغانستان برای تولید قطعات و صادرات حضور دارند.

هوشنگ نژاد در پاسخ به پرسش خبرنگار خودروکار مبنی بر برنامه ریزی برای حضور هیات های خارجی نام برده و توسعه تولیدات قطعات خودرو تصریح کرد: حضور نمایندگان این سه کشور که سال گذشته نیز در نمایشگاه بین المللی تهران و مشهد صورت گرفت، باعث شده است تا علاوه بر انعقاد قراردادهای متعدد جهت صادرات، زمینه همکاری بیشتر با این کشورها فراهم شود.

او تاکید کرد: امسال نیز همانند سال گذشته نمایندگان این کشورها در نمایشگاه بین المللی خودرو مشهد حضور خواهند داشت.
مدیر عامل نمایشگاه بین المللی مشهد ادامه داد: استان خراسان به ویژه شهر مقدس مشهد به دلیل جاذبه توریستی و رفت و آمد سالانه حداقل ۲۵ میلیون زائر، توسعه شبکه راهی اعم از هوایی و زمینی و ارتباط آن با کشورهای عربی اطراف، از جمله بزرگ ترین سایت های نمایشگاهی را در کشور در اختبار دارد.
به گفته او، نمایشگاه مشهد به عنوان یکی از بزرگترین سایت های نمایشگاهی کشور، سالانه بیش از ۵۰ نمایشگاه تخصصی، عمومی، فرهنگی و هنری برگزار می کند.
هوشنگ نژاد عنوان کرد: با اشاره به پتانسیل بالای شهر مشهد برای برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: شهر مقدس مشهد به واسطه نقش مذهبی آن در دنیا و ایران و راه ارتباطی با کشورهای اطراف دارای پتانسیل اقتصادی بالقوه است.
او افزود: سایت نمایشگاهی مشهد، با مساحتی ۶۰ هکتاری، بیش از ۲۵ هزار متر فضای سالنی در اختیار دارد که امسال نیز این فضا میزبان هجدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو، قطعات و صنایع وابسته خواهد بود.
هوشنگ نژاد با اشاره به اینکه استان خراسان از منظر تولید قطعات خودرو دارای پتانسیل مناسبی است؛ اظهار کرد: شهر مشهد همواره به دلیل ارتباط با افغانستان پتانسیل رشدی درتولید و صادرات قطعات خودرو باشد.
او بیان کرد: این نمایشگاه با رشد ۱۵ درصدی در تعداد شرکت کنندگان و رشد ۱۰ درصدی در متراژ و فضای نمایشگاهی نسبت به سال گذشته برگزار می شود.
مدیرعامل نمایشگاه بین المللی مشهد با اشاره به شرایط فعلی اقتصادی کشور و حضور کمرنگ شرکت های خارجی ادامه داد: برخی شرکت های خارجی بر خلاف اعلام حضورشان از حدود دو ماه گذشته، از عدم حضور در نمایشگاه امسال عذرخواهی کردند.
وجود برنامه های جذاب برای بازدیدکنندگان
 به گفته او، از جمله برنامه های هجدهمین نمایشگاه خودرو، قطعات و صنایع وابسته مشهد برگزاری پنل های تخصصی حضور خودرویی ها در بورس، پنل های تخصصی فعالیت قطعه سازان، فضایی اختصاصی برای نمایش خودروهای کلاسیک، تست درایو خودرو و حرکات نمایشی خودرو در محوطه نمایشگاه است.
در ادامه این نشست، مریم ثابت- مدیرعامل شرکت ایده تجارت هرمس- به عنوان برگزار کننده نمایشگاه خودرو در تهران و مشهد اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی فعلی، حضور شرکت کنندگان خارجی در این نمایشگاه کمرنگ شده است. اما امسال رشد حضور خودروسازان داخلی و قطعه سازان را شاهد خواهیم بود.
به گفته او، شاید در این شرایط نمایشگاه خودرو مشهد بتواند به دلیل پتانسیل اقتصادی این شهر نقطه امیدی برای بازار مصرف کننده خودرو باشد.
 ثابت اظهار کرد: در هجدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو، قطعات و صنایع وابسته، گروه خودروسازی سایپا، گروه صنعتی ایران خودرو، گروه بهمن، سیف خودرو، کارمانیا، هایما، چانگان، کویر موتور و رامک خودرو حضور دارند.
 او تاکید کرد: البته حضور شرکت های خارجی نیز به واسطه حضور نمایندگی های آن ها در ایران صورت می گیرد اما هیچ یک از خارجی ها به صورت مستقیم دراین نمایشگاه حضور ندارند.
در ادامه این نشست از پوستر این نمایشگاه که نمادی از طراحی خودروهای خودروران است، رونمایی شد.

همچنین مطالعه کنید:

مبین‌نت، پیشرو در هوشمندسازی بانکداری سنتی

  به نقل از روابط‌عمومی مبین‌نت، بهبود تجربه مشتری یکی از اهداف برجسته در به‌کارگیری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.