صفحه اصلی / استان ها / مرکزی / ۴۵ درصد جوانان دهه ۶۰ استان مرکزی ازدواج نکرده‌اند

رییس علوم پزشکی استان مرکزی:

۴۵ درصد جوانان دهه ۶۰ استان مرکزی ازدواج نکرده‌اند

رییس علوم پزشکی استان مرکزی با اشاره به این‌که در دهه هشتاد، فقط 163 هزار ازدواج در استان صورت گرفته است، گفت: تقریبا 45 درصد از جوانان متولد دهه 60 استان ازدواج نکرده‌اند.

جشن ازدواج دانشجویی

به گزارش کسب و کار نیوز، حسن طاهراحمدی در کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان افزود: بر اساس آمار قطعی متاسفانه ۸۹ درصد مردم استان دارای فعالیت فیزیکی مطلوب نبوده و حتی فعالیت فیزیکی در حد ۳۰ دقیقه ورزش وجود ندارد.

وی ادامه داد: ورزش نکردن باعث مشکلات عدیده‌ای همچون مشکلات جسمی، روحی و  غیره می‌شود. متاسفانه بیماری‌های غیرواگیر بلای جان ما ایرانیان شده و یکی از دلایل اصلی این نوع بیماری‌ها ورزش نکردن و نداشتن فعالیت روزانه است، همین امر باعث شده ۶۰ درصد مردم استان دارای اضافه وزن یا مبتلا به چاقی باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: اگر یک میلیارد در حوزه ورزش و افزایش فعالیت‌های فیزیکی هزینه شود، صد میلیارد از هدر رفت هزینه های کشوری جلوگیری خواهد شد.

طاهراحمدی با بیان این‌که طلاق مصیبتی است که متاسفانه روز به روز دامنه آن وسیع‌تر می‌شود، گفت:حدود ۱۱ میلیون دختر و پسر در آستانه ازدواج قرار دارند، حدود ۳۰ درصد جوانان کشور که در مقطع سنی ۲۰ تا ۳۰ سال قرار دارند، هنوز ازدواج نکرده‌اند.

وی با اشاره به این‌که نرخ باروری در استان نسبت به متوسط کشوری پایین است، گفت: در دهه ۶۰ نرخ باروری نسبت به امروز، ۴ برابر بود، همین امر باعث شد تعداد متولدین دهه ۶۰ در استان مرکزی ۵۶۰ هزار نفر شود. انتظار این بود که متولدین دهه ۶۰ استان در دهه ۸۰ ازدواج کنند و حدود ۲۸۰ هزار واقعه ازدواج در استان شکل بگیرد، ولی متاسفانه در دهه ۸۰ این آمار به حقیقت نپیوست.

طاهراحمدی با اشاره به این‌که در دهه هشتاد، فقط ۱۶۳ هزار ازدواج در استان صورت گرفته است، گفت: تقریبا ۴۵ درصد از جوانان متولد دهه ۶۰ استان ازدواج نکرده‌اند، علاوه بر آن عده‌ای از افراد متولد این دهه هم ازدواج‌شان منجر به طلاق شده است.

وی گفت: متاسفانه آمار طلاق در استان مرکزی آمار مطلوبی نیست. طلاق بنیان خانواده را به هم می‌زند و مادر تمام آسیب‌های اجتماعی است.

طاهراحمدی گفت: فقر، بیکاری،عدم تفاهم، ناباروری، اعتیاد، خیانت، مشکلات روحی روانی و جسمی، نبودن سلامت جنسی و اطلاعات جنسی مزدوجین عوامل اصلی طلاق در کشور هستند، بر اساس بررسی‌های علمی که در حوزه طلاق صورت گرفت، مشخص شد نبود اطلاعات جنسی یکی از عوامل مهم طلاق در بین مزدوجین است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در پایان تاکید کرد: بحث نبود سلامت جنسی و نداشتن اطلاعات جنسی که از علل اصلی طلاق است با آموزش‌های لازم رفع خواهد شد. اگر در بخش آموزش یک میلیارد هزینه شود، از هدر رفت هزار میلیارد تومان برای رفع و کاهش آسیب‌های اجتماعی جلوگیری خواهد کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پایان فعالیت بازار تاریخی اراک

۲۴ اسفندماه، پایان فعالیت بازار تاریخی اراک در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا عسگری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.